Saturday 27 June 2009

Sebzeli Köfte

Sila bir aralar asla et yemegi yemiyordu.Bizde mecburen o donemini atlatana kadar,cesitli sebze yemekleri denedik.Ama arada et yemeklerini vermekten pes etmedik.Tadini unutturursak,hic yemez diye.Sadece sebze agirlikli oldu.Zaten bu cocuklar ne donemlerden geciyorlar.Kimisi meyva yemez,kimisi et yemez:)Dunyanin baska yerlerinde baska cocuklar,bulamadigindan yiyemez...

Neyse,bu sebzeli kofte yemegimiz arada sirada kullandigim, "Yiyorum Büyüyorum” kitabindan.Ben evdeki tum sebzeleri denemeye calistim.Patlican ile pek hos olmuyor:)Soylemedi demeyin...

Malzemeler


1 küçük soğan
1 adet tost ekmeği
1 küçük kabak
1 küçük havuç
1 yumurta sarısı
1-2 yemek kaşığı rendelenmiş taze kaşar
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Hazırlanışı
1.Soğan rendelenir; havuç, kabak ve tost ekmeği rendenin ince tarafı ile rendelenir.
2.Sebzeler, ekmek içi, yumurta sarısı, zeytinyağı ve tuz eklenip tüm malzemeler mükemmel harmanlanıncaya kadar yoğrulur.
3.En son kaşar rendesi katılıp tekrar yoğrulur.
İstediğiniz şekil verildikten sonra, teflon tavada ısıtılmış zeytinyağında mutlaka kapakla pişirilir.


* Bu yemek tarifi “Yiyorum Büyüyorum” adlı kitaptan alintidir.Dilerseniz,web sitesine de ugrayabilir ve baska tariflerden yararlanabilirsiniz.

1 comment:

  1. Sebze yemeyen cocuga kesinlikle boyle yutturulmali bu naneler.

    ReplyDelete