Monday 1 June 2009

Jo Jingles Maceramiz





Bu sabah kizim ile beraber,Jo Jingles aktivitelerine katildik.Bizim buraya ilk defa geldi fakat ben daha once duymustum.Sila`yi bebekliginden beri,hem yogaya hem de bu tur sarkili-sozlu gruplara goturuyorum.Bizi ilgilendiren ve ayagimiza kadar gelen tum aktiviteleri takip ediyoruz.Benim icin evden cikma nedeni oluyor ve kizim begenirse arti bir bonus.

2-3 yas grubuna yazildik.Yasitlarinin olmasi cok onemli,hem anne-baba olarak kendiniz rahat hissediyorsunuz.Cocugunuzun gelisimini diger yasitlari ile kiyaslayip, "benim kizim ne kadar zeki demek"arada hos oluyor.Hadi hadi,itiraf ettim iste:)

Sarki soylemenin ve Muzigin faydalari:

*Cocuklarin kendilerine guvenini olumlu sekilde etkiler
*Hayal guclerinin gelismesini saglar
*Sosyal berecerilerini gelistirir
*Cocuklarin duygulari anlamasini saglar
*Dil becerilerini gelistirir
*Cocuklarin hafizalarinin gelismesini saglar
*Yaptiklari aktiviteler sayesinde saglikli gelisimleri saglanir
*En onemlisi,cocuklar baska kulturlere ait sarkilar ile dans ederken,kendilerinden baska kultulerin oldugunu da ogrenirler. Boylece anne-baba olarak,gelecekte hosgorulu yetiskinler yetistirmemize yardimci olur.

Ben kendi dilimde cocuk sarkilarini Sila`ya soylerken,mumkun oldugu kadar sarki sozlerini canlandirmaya calisiyorum.Kizimin sarki sozlerinden once,hareketleri yapmasi,sarkilari ogrenmede ona ne kadar yardim ettigini anlamami sagladi.


Jo Kimdir?


Jo isimli bir oyuncak aslinda adini vermis bu etkinlige.CD`den dinledigimiz sarkilar ile (genelde hepsi burada bilindik bebek/cocuk sarkilari)dans ediyoruz.Aralarda muzik aletlerini kullaniyoruz ve sarkilarin sozlerine uyumlu hareketler ile dans etmeye calisiyoruz.Ben cok keyif aldim ama Sila herzamanki gibi biraz utangaclik yapti ilk baslarda.Hakli cunku; ben de ilk defa bir oda dolusu yabancinin arasina girdigimde, ilk once kendimi saklamaya calisirim.

Kizimin elinden tutup,once biraz izlemeye karar verdik.Ona ne zaman hazir hissederse o zaman katilip dans edebilecegimizi soyledim.Kizimi zorlamak yerine,once kendisini guvende hissetmesini saglamak sanirim daha dogru.Bunun aksini yapan cok anne-baba gordum ve hala da goruyorum.Herseyi cocuklar sevmek zorunda degiller.Ama alismalari icin onlara zaman tanimak cok onemli.Bugun hicbir aktiviteye katilmadan,sadece yerimize etrafi seyrederek de gecirebilirdik.Sanirim o zaman bunu bir kez daha dener,sonra birakirdim.Belli ki,hosuna gitmiyor.

Anne-Babanin rahat olmasi da cok onemli

Ben yerimde yapilan danslara katilmayi denedim ve rahat olmaya calisinca,bu kizimi da etkiledi.Esim bugun buraya gitmis olsaydi,biliyorum bu ilk ve son katilmalari olurdu.Bazen `pozitif itme` anne-babalara da gerekli:) Kenardan `hadi kizim, dans et` komutu vermeleri yerine:)

Biz gelecek haftaya da gitmeye karar verdik.Benim icin diger onemli ozelligi,Sila ile komutlari ayni anda Turkce vermeye calismam ve Ingilizce duymasina ragmen,cok rahat soylenenleri gerceklestirebilmesiydi.

Ya gordunuz mu, iki dili ayni anda ogretince kafalari karismiyormus!:)Sozum meclisten iceri...:)

3 comments:

  1. cok hos !
    Bende Gymboree ye goturuyorum oglumu .Sanirim Jo Jingles da ona benzer birsey , simdi internetten bakicam - belki Amerikada'da vardir :)
    Iki dil olayinda kafanin karistigina bende inanmiyorum Gerci oglum henuz konusmuyor AMA bircok ornek var etrafta Hatta keske imkan olsaydi da 3.dilide verebilseydim

    Sevgiler

    ReplyDelete
  2. Ben bu yazimi yazarken,Turkiye`de olup olmadigini dusundum.Aslinda boyle aktiviteler cogalsa ve tum yurdu sarsa ne guzel olur.Tabi biraz fiyati uygunda olmali:)Sonra yazimda da belirttigim gibi,anne ve babalar kendileri sarkilari bulduklari hareketler ve oyuncaklar yardimi ile de hareketlendirebilirler.

    Cocuklar nasil olsa,kapi gicirtisinda dahi oynuyor:)

    ReplyDelete
  3. Dil konusunda yorumun icin tesekkur ederim.Bunun cocuklar icin cok dogal bir beceri oldugunu bugune dek dusunurken,aksini dusunen insanlari duymak sasirtti beni.Turkiye de ve hatta burada esimin ailesinden(didisinin didisi diyelim)de benzer uyarilar alinca,her yazimda bunu belirtmek istedim.Sila cevremdekiler zaten en buyuk kanit olacak.

    ReplyDelete