Sunday 24 May 2009

Balkabagi ve Armut Puresi


Bu tarifi Annabel Kramel`in kitabindaki tarifden uyarladim.Sila, bebek iken bu yemegi cok sevdi ve armutun katilmasi,dahice bir fikir.Boylece bebeklere sebze yeme sevgisini, kati gidalara gectiklerinde baslatmis oluyorsunuz.

Malzemeler:

1 kase kucuk kup seklinde dilimlenmis balkabagi
1 orta boy sulu armut

Yapilisi:
1.Kup seklinde dogradiginiz kabaklari buharda pisirin.Daha sonra,sapini ve cekirdeklerini temizlediginiz armutu dograyip, balkabakalrinin icerisine katin.
2.Beraber 5 dakika kadar buharda pisirin.Armut yumusayinca,altini kapatin.
3.Ister eliniz ile ister karisitirici da bu karisimi ezmeye baslayin.Buharda pisirirken kullandiginiz sudan,3-4 yemek kasigi su ekleyebilir,bebeginizin sevebilecegi kivama getirebilirsiniz.

Bu yemegi isterseniz,buz kaliplarina koyup dondurabilirsiniz.Ama taze pisirmek isterseniz hic de hazirlamasi uzun surmeyen bir tarif.

2 comments:

  1. sanki ben bu postu daha once gormustum ??emin olamadim ...Yaslaniyorumm :)

    Bende vermistim ayni tarifi ve okuyan herkese tavsiye ediyorum cunku sindirimi cok kolay bir tarif ve bebelerin kaka yapmaisni kolaylastiriyor :))

    ReplyDelete
  2. Merhaba Yeliz,
    Benim tarifim degil bu yemek.Yazimda da belirttigim gibi Anabel Kramel`in tarifidir.Ingilterede cok satan bir yazar.Ozellikle ilk acemilik zamanlarimda cok yararlandim bu tariflerden.Simdi blogunda ayni tarifi gordum.Tarifi senin de begenmene ve bebegine icine sinerek yedirmene sevindim.

    Great minds think alike:)

    ReplyDelete