Sunday 24 May 2009

Tuvalet Egitimi Oncesi Hallerimiz


Bugun sizinle paylasmak istedigim konu,kizimin henuz hazir olmadigini bildigim halde,gunun 8 saatini iste geciren ve eve geldiginde kisitli bir sure kizimizi goren esimin,tuvalet egitimine baslama israrlari. Anneminde `hadi baslayin artik` israrlari da eklenmeli. Esim,kizimizdan 3 hafta daha buyuk yasitlarinin bu aralar baslamasindan yola cikarak ve sevgili kayinveldemin bu konuyu kaza ile acmasindan dolayi,ailecek hazir oldugumuza kanat getirdi.Isin komigi,kizima tuvalet egitimini anlatan bir kitap aldim ve esim sadece bu kitabi okuyup,hakkinda sadece sevgili kayinvaldemden aldigi ogutler isiginda,bu konu ile ilgili herseyi bildigine karar verdi.

Simdi onun bu israrlarini duymazdan gelerek,kizimin hazir oldugu dogru zamani beklemeye karar verdim.Kimsenin bu konuda beni yonlendirmesine izin vermeden,sadece kizimin bana hazir oldugunu hissettirmesini bekliyecegim.Bir anne icin,cevrenin baskisi,baska cocuklarin buna baslamis olmasi derken bu konu iyice rahatsiz edici ve sucluluk duyurucu bir hala geliyor.Halbuki en dogal gelisme olan tuvalet egitimi icin,bu kadar tantanaya ne gerek var.Su aralar ortaligin sakinlesmesini bekliyorum.Zaten kizim lazimlik veya tuvalette 1 saniyeden daha fazla oturmuyor,onu zorlamanin kime ne faydasi var.Bosu bosuna stres,sikinti. Ah herkes burnunu sokmasa isime... :)

Not:Bu yazimda kullandigim resim,http://www.parentingtoddlers.net websitesinden alinmistir.

No comments:

Post a Comment