Friday 27 August 2010

Kulturlu Kurt


Kitaplar ile ilgili yazilarima genelde Sila`nin begenilerini goz onune alarak yer veriyorum.Bu da yine severek okuduklarimizdan.Kitaplari secerken,ileride sadece kizima kendimin okuyabilecegi kitaplar yerine,okumayi ogrenmesi asamasinda ona da yardimci olacak kitaplari secmeye ozen gosteriyorum.

Kulturlu Kurt, TUBITAK yayinlari tarafindan yayinlanmis.Yazari Becky Bloom.

Konusu:
Ciftlikteki hayvanlara saldirarak onlari korkutmaya calisan yaramaz kurt,onu dikkate almayan ve kitaplarini okumaya devam eden hayvanlari gorunce sasirir.Onlari etkilemek icin kendi de okuma yazmayi ogrenmeye karar verir.Sonunda ciftlik hayvanlari ile arasinda bir arkadaslik baslar ve tum cocuklara kitaplar okumaya ve hikayeler anlatmaya karar verirler.

Yer yer gercek dunya ile anlamli baglantilar kurulmaya bile calisilmis.Ornegin;kurt okula gidip okuma yazma ogrenmek istediginde;cocuklarin once sasirip korktuklarini ancak kurtun sadece okuma ve yazmayi ogrenmek istemesinden dolayi bu duruma alistiklari aciklaniyor.Buna benzer aciklamalar ile,cocuklarinizin daha aklina gelmeden siz cevabini vermis olacaksiniz:) Acik vermek yok yani:)

Iyi okumalar!

4 comments:

  1. Merhaba,
    Kendi sitemde yazacağım yazı için bu kitapla ilgili araştırma yaparken rastladım yazınıza ve bizim sitenin adresini bildirmek istedim: www.birdolapkitap.com
    "Kültürlü Kurt" benzer bir kitap daha var: "Kütüphanedeki Aslan" Bir gün bir kütüphaneye bir aslan girer, insanlar şaşırır ve korkarlar ama kuralları çiğnemediği sürece aslanın kütüphanede kalmasına kimse ses etmez...
    İyi okumalar...

    ReplyDelete
  2. Tesekkur ederim,benim icin o kadar anlami var ki tavsiye ettiginiz sitenin.Hemen tikliyorum:)Kizima okumayi sevdirmeyi basardik ama guzel bir kaynak bulmak kolay olmuyor.Hele de uzaktan kitaplara ulasmak daha da zor.
    Tekrar cok tesekkur ederim,
    Sevgilerimle,
    Ozgur

    ReplyDelete
  3. Merhaba,
    benim de 4 yasinda bir oglum var. Bu 4 sene icerisinde, oglumla yaptigimiz aktivitelerin baslicasi kitapcilari dolasip kitap okumak ve begendigimiz kitaplari almakti. Bu sayede ciddi bir kutuphanemiz olustu. Benim gibi calisirken zamani kisitli olan ve cocuguma hangi kitabi alsam diye dusunen annelerle tecrubelerimi paylasabilmek icin kulturlukurt.blogspot.com isimli blogu olusturdum. Sizin blogunuzu da bu kitap sayesinde kesfettim. Iyi okumalar..

    ReplyDelete
  4. Sevgili Hgokce,
    Aramiza hosgeldin.Blogunu bir cirpida okudum.Eger senin de musaden olursa,blogumda Kulturlu Kurtu diger anne ve babalara tanitmak istiyorum.
    Sevgilerimle

    ReplyDelete