Monday 18 May 2009

Alfabeyi ogreniyoruz






Ne zamandir diledigim birseydi,kizima alfabeyi ve kelimeleri ogretmek.Bugun biraz biraz baslar gibi olduk.Ogretmek derken cok iddali konusmus olurum,amacim onun gordugu kelimelere karsi farkindaligini saglamak.Onlarin neler oldugunu anlamaya calismasini ve okuma-yazmaya merak uyandirmak istiyorum.Evet henuz 2 yasinda ama cocuk kalmasi degil amacim.Onu gelecege hazirlamaya calisiyorum.Bu yuzden, renkler, harfler, hayvanlarin isimleri derken sira harflere ve hatta kelimelere geldi.Kendi ismini, sevdigi objelerin isimlerini yavas yavas yazarak ve her kitap okudugumuzda parmagimla kelimeleri takip ederek bir sekilde onu tesvik etmek istiyorum.

Merak etmeyin,seneye de okuma yazma ogretmeye baslamiyacagim ama en azindan o gun geldiginde isim daha kolay olacak.

Bu arada bunu yapmayi, tuvalet egitimine tercih ediyorum:)Gozumde buyudukce buyudu bu is.Sanirim hicbir sekilde kizimdan pek bir isaret alamadigimdan.Hic tuvalete oturmaya niyeti yok.

A HARFI ILE YAPTIGIMIZ AKTIVITE

*Buyuk bir kartona(biz No Time for Flashcard blogunda kullanildigi uzere,bos kahvalti gevregi kutularini kullaniyoruz)buyuk bir A harfi cizdim.Icerisini kizimin boyamasi icin bos biraktim.

*Kizim harfin icerisini boyarken,dergilerden kesmis oldugum at resimlerini baska bos bir kartona yapistirmasini istedim.Gerci kizim her ne kadar yapistirirken kartondaki yazilari kapatmis olsada,ikinci bos kartona once A,a harflerini yazmis ve altina at yazmistim.Sesli ve vurgulu bir sekilde a harfini ve at kelimesini tekrar ettik.

*Sila resimleri kartona yapistirdi ve sonra gururla kameraya gosterdi.

Bu hafta boyunca A harfi ile basliyan diger tum listemdeki ( Araba, agac, aski, ates, at, ay, ) kelimeler ile ilgili aktiviteler yapip,yolda veya kitapta her karsimiza ciktiginda tekrarliyacagiz.

3 comments:

  1. Sila cok ama cok tatli!
    Alfabeyi cabuk ögrenir cane, hic merak etme, puss!

    ReplyDelete
  2. ben de iki bucuk yasinda ogrettim:)
    sayfama videosunu koyarken,ayni senin bu yaziyi yazarken dusunduklerini dusundum
    cok erken oldugunu dusunenler olacaktir,hatta yanlis bulanlarda ama ben iyi bir sey yaptigima inaniyorum:)

    ReplyDelete
  3. Çok iyi yapmışsın zamanında öğretmekle. Türkiye de hep erken öğretmeyin sonra okuldan sıkılır dedikleri için öğretmemiştim. Şimdi yurtdışındayız ve Türkçe okuma yazmayı ben öğretmek zorundayım ve oğlumda hiç ilgili değil maalesef. Bende hamurlarla harfler yapıp heceleri öğretmeye çalışıyorum ama çok meşakkatli bir süreç. Senin bu yöntemini de deneyeceğim.

    ReplyDelete