Friday 15 May 2009

Isirma Problemimiz

Bir sure once kizimin isirma probleminden bahsetmistim.Sila`yi kamp doneminde aldim tabir-i caizse eger:)Onu,baska cocuklarin yaninda iken yakindan izlemeye basladim.Zaten bu yasta cocuklar beraber oynarken,yakinlarinda bir yetiskinin olmasi sart.Henuz dogru-yanlis kavramlari olusmadigindan,dan dun diye birbirlerinin canlarini acitmaya pek merakli oluyorlar.Tam elleri havada yakalayip,onlara bunun arkadasinin canini yakacagini hatirlatmak,bin sozden daha faydali oluyor.

Bizdeki Gelismeler

Sila yine isirmaya calisti gectigimiz sure zarfinda.Ancak,hemen yaninda olusum ve aninda mudahale edisim bu olayin hafiflemesini sagladi.Tamamen bu davranisin sondugunu soyliyemecegim.Bu nedenle, iki hatta dort,bes gozum ustumde...Nasil oluyor demeyin, anne-baba olunca oluyor iste.

Isirma aninda neler yapiyorum:

1. Panige hic gerek yok!
Abartilmis tepkimin,bu davranisi tetikledigini fark ettim.Anneligin ve babaligin ilk kurali:SAKIN olmaya calisiyorum. Her ne kadar yerin dibine girdigimi sansamda.Ancak unutmayin,bu bir donem ve hemen hemen herkesin cocugu 2-4 yas doneminde bu donemden geciyor.Belki biraz ileriki yaslarda da.

2. Bu davranisi kisa iki-uc cumle ile kiniyorum. "Sila,arkadaslarimizi isirmamaliyiz.Canlari yanar!Bak ne kadar uzgun.Arkadasindan ozur diliyelim ve nasil olduguna bakalim." Bunlari soylerken sakin olmaniz o kadar onemli ki.Eger sesinizi yukseltir ve bagirirsaniz,atese korukle gitmis olursunuz.Cocugunuz zaten,kendi ifade edemediginden isirma yolunu secmis.Unutmayin,onu zaten birileri kizdirmis.Siz de bunun ustune,onu anlamazsaniz kendini daha da kotu hissedecektir.Ama burada amac onun kendini iyi hissetmesi degil. Bu davranisi dogalmis gibi sanip,onu tesvik etmek ya da utanctan ortbas etmek hele hic degil. Amacimiz cok sinirlendiginde dahi,bunu sakin ve guzellikle anlatabilmenin yolunu ogretmek.Tip ki, sizin o anda yapacaginiz gibi...

3. Mutlaka diger cocuk ile ilgilenin ve eger dis izi deriyi zedelemisse,hemen doktora goturulmesi gerek.Bunu bana burada annelere yonelik yapilan ilk yardim kursunda ogretildi.Her turlu mikrobu kapma sansi yuksek boyle bir durumda.Antibiyotik verilmesi gerekli.Lutfen,bu konuda hassas davranin.Eger deriye gecmemisse,sabunlu su ile yikanmasi gerek.`aa bak,Ayse sana saat yapti` diyip gecmeyin.


4. Sakin bir animizda,bunun nasil yanlis bir davranis oldugunu anlatmaya calisiyorum.Boylece,o anda soylediklerim daha sonra pekisiyor.Sila`nin bir oyuncagi paylasamadigi anlarda,bu davranisi uyguladigini fark ettim.Bu nedenle, eger boyle bir durum tekrarlanirsa,bana gelip yardim istemesi gerektigini soyledim.Boylece,oyuncagi sira ile oynamalarini sagliyorum.Herkese 5 dakika,tabi sabirlarina gore bu sure degisebiliyor:)

Bakalim,ne kadar basarili olacagiz.Ama simdilerde bu sorunu boyle cozmeye calisiyoruz.Peki bir anne olarak,isirma davranisi tekrarlandiginda kendimi basarisiz bir anne olarak hissetmiyor muyum?Hem de kac defa aklimdan geciyor ama bu is emek istiyor ve ben de bu emegi vermeye hazirim.

No comments:

Post a Comment