Tuesday 17 February 2009

Dil Öğrenimi

Silacigimın Türkçe dil öğretimine büyük önem gösteriyorum.Bu blogu ilk defa ziyaret edenler için söyliyeyim,esim Türk olmadığından ve İngilterede yaşıyor olmamız nedeniyle,Sıla iki dili öğrenerek büyümeye çalışıyor.

Şu ana kadar eşim ile evde uygulamak üzere bazı kararlar aldık.Eşim beni anlasa veya anlamasada, ben kızım ile herzaman Türkçe konuşuyorum.Sıla şu anda her iki dili çok iyi anlıyor ancak iş konuşmaya gelince ortaya çorba yapmayı çok seviyor.Birçok kafadan ses çıkıyor tabi bu dil konusunda.Ancak ben yaptığım araştırmalar sonucunda ve dil öğretimi benim alanım olduğundan, doğru yaptığıma ikna oldum.Bugüne kadar hep, önce bir dili öğretmemizi ve daha sonra da ikinci dile geçmemiz gerektiğini söyleyen çok oldu ancak bu hiç doğru bir yaklaşım değil.Öncelikle iki veya üç dilin konuşulduğu ailelerde büyüyen çocuklar,ihtiyaç,ilgi ve kullanım sıklığına göre dil gelişimini sağlıyacaktır.Sıla kendi yaşıtları sadece İngilizce konuşan bir ortamda yaşadığı sürece,dil gelişiminde baskın olacak dil İngilizce olacaktır.Bu onun ihtiyaçlarını ifade edebilmesi ve arkadaşlık kurabilmesi için önemli bir araç.Dolayısıyla Sıla'nın Türkçe konuşulan ortamlarda,kendi yaşıtlarıyla bir arada olmasını sağlamak ve tüm bunları ilgisini uyandıracak görsel veya duyusal materyaller ile geliştirmek bir anne olarak en büyük çabam.

Kitaplar ve şarkı CDleri ve beraber canlandırma yaparak söylediğimiz şarkı veya maniler,Sıla'nın dil öğretiminde başvurduğum yöntemlerden birkaçı.İlerleyen zamanlarda blogumdan, bu konuda daha fazla bilgiyi sizinle paylaşmak istiyorum.Sizin kendi deneyimlerinizi paylaşmanızda ben dahil birçok anne ve babaya yol gösterici olacaktır.

3 comments:

  1. Dogrusunu yapiyorsun. Esleri Turk olmayan iki kuzenim var. Onlarin ailelerinde de anne Turkce, baba kendi dilini konusuyor. Cocuklar her iki dili, hatta yasadiklari ulkenin dili ile birlikte uc dili mukemmel, hatta hatasiz konusuyorlar. Biraz gayret istiyor ama cocuklarin hafizasi harika! Sila'nin da ayni beceriyi gostereceginden eminim.

    ReplyDelete
  2. Sevgili Berceste,
    Yorumun ve destegin icin tesekkur ederim.Dun donduk kisacik Istanbul tatilimizden.Istanbul`da buyuklerin Sila`nin dil ogrenimi ile yaptigi yorumlar beni bayagi yordu dogrusu.

    ReplyDelete
  3. Turkiye'dekilerin yorumlarina takma. UK'de yasamadikca, esleri baska bir dil konusmadikca anlamayacaklardir ve elestireceklerdir. Siz ikiniz de inatla kendi dillerinizi konusun. Sila ikisini ayni anda ogrenecektir. Kuzenimin oglu, annesine anne sut dediginde isim var, baban versin cevabina karsilik, dady more milk please diye cumle kurdugunda 1,5 yasinda idi! Turkiye'deki buyuklere kalirsa her cocuk emzik almali, mutlaka lahana gibi giyinmeli, asla sokaga cikmamali! :(

    ReplyDelete