Tuesday 16 June 2009

Ilk gunun ardindan...

Dun daha onceden soz verdigim bir arkadasimizin evine gittik.Benim Pazartesi gunu tuvalet egitimine basladigimi bilen bir arkadasim ve ustelik kendisi de kendi kizininkini hemen hemen tamamlamak uzere.Cok isim olmasina ragmen, onceden soz verdigim icin kalkip gittik.

Hava guzel oldugundan,bahcede oyalaniriz diye dusunmustum.Benim icin de kolay olurdu cunku olur da bir kaza olsa,arkadasimin evinin icinde olmiyacakti en azindan.Ancak sonra dusundum,kendisi tuvalet egitimini basladigi hafta, bizim eve gelmisti hic cekinmeden. Demek ki biz de cekinmesek de olur.Ancak hic de oyle olmadi.

Bizden baska iki arkadasimiz daha vardi cocuklari ile beraber.Bir tanesi henuz baslamamis,oteki tuvalet egitimini 4 ay once tamamlamis.Yagmur birden baslayinca,mecbur eve siginmak zorunda kaldik.Tuvaleti Sila icin kullanip,kullanamiyacagimi sordum ve bizimde artik basladigimizi soyledim.Hic beklemedigim bir tepki aldim...

Herkesin onunde,sozum ona saka ile karisik "Hayir,simdi benim yerlerime mi cis yaptiracaksin.Daha yeni o isten kurtulduguma seviniyordum...Sendeki cesarete bak,tuvalet egitimine basladin ve disarimi ciktiniz..."ahhhh,bak yine sinirledim...Nerden baslasam...?!Beni cagiran kendisi,Cuma`dan beri tek konustugumuz konu tuvalet egitimi,gelmedigimde sitemler eden de kendisi ve ustelik yer bu ya,ben zaten hazirlikliydim.Hemen silerim.

O kadar kucuk dustugumuzu hissettim ki,hem kizim hem de kendim adina.Bunu saka ile karisik ama asik bir suratla soyleyince,ben anliyacagimi anlamis oldum ama ustune laf edicek bir durumu ort bas etmis oldu.Daha sonra oyun oynanilan bir yerin kapisini kapatip,oyuncaklari iceride birakinca,birseyleri bahane edip kalktim.Baska bir zamana sozlestik...Sinirim gecsin,konusmaliyim diye dusunuyorum.


Tuvalet egitiminin ilk gununde baska bir ders ogrendim.Arkadaslarini veya gidecegini yeri onceden ara ve durumu haber ver.Eger onlar icin musait degilse,bunda alinacak bir durum yok.Boylece beklenmedik tepkiler ile karsilasmak zorunda kalmiyorsunuz.Benim olayimda,arkadasimin goreceli bir anlayisi varmis onu ogrendik; o ayri.Kendisi hasta olduklarinda dahi evime gelip,bizi bir guzel hasta ederler. Benim ciddi bir sekilde iliskimizi gozden gecirmeye ihtiyacim var.

Ancak ben hala tuvalet egitimi yapip eve hapsolmanin ne kadar dogru oldugunu tartismaya aciyorum.Evet kolaylik ancak tum bu surec boyunca,kesinlikle evde tikili kalmayi red ediyorum.

No comments:

Post a Comment