Tuesday 21 July 2009

Cocuk ile Ucak Yolculugu Nasil Yapilir?




Bu konu ile son zamanlarda bircok blog okuyorum.Bircok secenek var ve aklin yolu bir oldugundan,benim soyliyeceklerim de pek farkli olmiyacak.

Ben sadece bu yazimda,kendi seyahatimiz icin aldigim onlemlerden bahsetmek istiyorum.Oncelikle ekonomik bir havayolu ile ucacagimizdan,ucakta icmek veya yemek adina hersey parali olacak.Bunda sorun yok cunku zaten,cocugumla yapacagim bir yolculukda ben zaten kendi yiyeceklerimizi yanimiza almayi tercih ediyorum.

1.Sila artik anne sütü emmediginden veya biberon ile beslemedigimizden dolayi(gerci hic beslemekik)ucak kalkışı esnasında veya inişinde, kulaginda olusabilecek basinci onlemek amacıyla,kamis ve bir sise su aliyorum. Böylece uçak inerken veya kalkarken,biz Sıla'ya bu şişeden su içirmeyi deniyoruz.Bunun bebeklerin ve çocukların kullaklarında oluşabilecek basıncı azalttığı düşünülüyor.Sıla ile ilk yaptığım seyahette,hostes hanım bana bu durumu hatırlatmıştı.Yetişkinlerin de uçakta sakız çiğnemesi benzer bir mantıktan dolayı.

2. Çıkartma ve bol bol kesip yapıştırabileceği malzemeler yanımıza aldık.Böylece,inene kadar herkese birer kart hazırlamış olduk.Ne kadar az paraya mal olmuş,el yapımı hediyeler olduğunu söylemeye gerek yok herhalde.(ay ne fenayım...)

3. Oyun hamuru,oyun hamuru ve yine oyun hamuru.Benim her uçak seyahatimizde hayatımı kurtaran yegane buluş.Küçük oyun hamurunu kesmeye yarayan oyuncaklar da Sıla'nın bayağı bir oyalanmasını sağladı.

4. Kitaplar zaten vazgeçilmez malzemelerimiz.Resimde iki tane kitap var çünkü Türkçe kitaplarını henüz seçmemiştim.Onlarda sonradan eklendi.Eğer tatil veya havalanı,uçak gibi bol resimli kitaplarını seçerseniz; daha uzun üstünde konuşabilirsiniz.Ben bu ay ki harcamalarimi Istanbul'a sakladığımdan,uçaktaki uçuş kartı ile idare ettik.Her koltukta oturan yolcuyu bulmaya kalktık.Uyumak isteyen yolcular aman ne eğlendiler:)

5. Şansıma markette bir gün öncesinde 1 pound'a satılan küçük oyuncaklar buldum.Sıla'dan sır gibi sakladım.Uçakta çıkarıp verdim.Bunlarla da oynadıktan sonra,artık Istanbul'a gelmiştik.

Şimdi dönüş için birşeyler düşünmemiz gerek:)Türkiye cennet,çok az paracıklara(para bile değil) neler buluyorum.Yumurta fırçası bir çocuğun bu kadar mı hoşuna gider.Pahalı hediyeler alarak,beni sinirden hoplatan babannesine söylemek gerek ama huylu huyundan yine vazgeçmez.(Benimki de nankörlük biliyorum...)

8 comments:

  1. merhaba masallah kizin cok tatli ingilizler gibi :)
    turkiye kiyaslanamaz dercede ucuz ve bol cesit var .aslinda ordada pahali cok pahali. burda olan seylerde orda kac misli paraya satiliyo. biz sansliyiz ikisindende faydalanabiliriz iste.ama aillere anlatmak zor ingiliz ne bilsin pazara ucuz yerleri:)

    ReplyDelete
  2. bir de ses yapmayan (konusan, ses cikaran zimbirtilar) oyuncaklar, yuvarlanmayan turde oyuncaklar alinmali. Iki koltuk one yuvarlanmis top arkasindan zirlayan cocukla ugrasmak istemeyiz degil mi?
    Her ihtimale karsi, onun sevdigi, aburcubura kacmadan, kraker/biskuvi turunde atistirmalik alinmali, emmeyen, yada cani baska birsey yiyip icmek istemeyen `cranky` bir cocukla da ugrasmak istemeyiz ;)
    Sizin isiniz kolay, 4 saatlik yolculuk da birsey mi?!!! Biz aktarma ve havaalaninda beklemelerle birlikte 20 saatimizi yollarda geciriyoruz (California`dan azicik uzak oluyor Turkiye), bizde ne numaralar var bu ucak yolculuklarina dair bir bilsen!

    ReplyDelete
  3. Sevgili Açalya,

    Bu konu ile ilgili olarak blogunu incelemedim henüz ama deneyimlerinin inan çok faydalı olacak.Bu konu hakkında bir yazı yazmayı düşünmezmisin?

    Araba yolculuğu ile de bir gün birşeyler yazmak gerek aslında.Biz onu da çok sık yapıyoruz.Ancak Türkiy'de büyük şehirlerde yaşayan anne ve babaların,sıkşan trafikte ne yaptıklarını bilmeyi çok istiyorum.Belki bizim deneyimlerimiz onlarada faydalı olacaktır.

    Ama yolculuklarda,bizde sesli ve çocuğu çok fazla hareketli kılacak oyuncaklardan kaçınıyoruz.Başklarını rahatsız etmenin alemide yok.

    Yazdıklarına çok katılıyorum.

    ReplyDelete
  4. Neler buluyorsun Turkiye'de merak ettim. Turkiye'deki Avent biberonlarin bile BPA icerdigini ogrendikten sonra neye guvenecegim konusunda paranoyaklastim da!

    ReplyDelete
  5. Sevgili Berceste,
    Bilinçli bir şekilde yaşamaya çalışan bir anne olduğum için,yaptığım yemekler olsun,onları yaparken kullandığım malzemeler olsun,kızıma aldığım oyuncaklar olsun yaptığım seçimleri doğru yapmaya çalışıyorum.Bu konuyu gündeme getirmene sevindim.Annelerin garanti gördüğü,zarar gelmez diye bildiği malzemeleri konusunda gözlerinin açılmasına gerek var.Öncelikle,kızıma asla biberon kullanmadım.Anne sütü ile beslendi.Fazla sütümü de cam biberonlardan verdim.Ama ben çalışmadığım için o dönemlerde,açıkçası hemen hemen hiç kullanmadım.Şimdi bile,dışarı çıkarken asla yanıma aldığım yiyecekleri plastik kaplara koymam.Herzaman cam kullandım.Zaten aklın yorlu bir diye düşünüyorum.Plastik veya benzeri malzemeler asla sağlıklı olamaz.Anneme bu konuda çok şey borçluyum.Küçük kardeşimin bebeklik malzemelerinden tutun da,benim kendi zıbınlarıma kadar(ki bunları öğretmen okulunda hazırlamış)herşeyi hala özenle korur.Cam biberonlara ulaşmamım sebebi buydu mesala.Anneciğimdeki bilinç taa ne zamandan gelmekte.Biz bunlarla büyüdüğümüz için,benim için sağlıklı-sağlıksız ikilemi baştan çözümlenmiş oluyor.Bazı sağlıksız şeyleri de çarem olmadığından göz yumuyorum.Ancak labratuar koşullarında kızımı yetiştirmemek adına,küçük şeylere dişimi sıkıyorum.Hemen aklıma gelen örnek,hava soğuk dışarı çıkmayın uyarılarına pek kulak asmamam ya da arada çikolata yemesine müsade etmem veya tv'i arada izlemsine izin vermem gibi.TV konusuna birgün değineceğim ancak,beraber bazen izlemek hoş oluyor.Değişik şeyler öğrenmesine ya da soru-cevap şeklinde konuşmamıza güzel bir mazeret oluyor.Bu konuda seninle yaptığımız sohbetleri seviyorum:)Senin de rahat bir annelik geçirmeni ve tadını çıkarmanı diliyorum.Sen herşeyin en doğrusunu zaten yavrun için seçeceksindir.Buna hiç kuşkum yok.

    ReplyDelete
  6. Ay bu kadar şeyi ben mi yazdım?!:)

    ReplyDelete
  7. Evet de ben hala bulduklarini ogrenemedim amaaa! :(((

    ReplyDelete
  8. Berceste,bu yazdigin yorumu daha yeni goruyorum.Daha once yanitlamadigim icin kusura bakma ama gerci emaillestigimizde de bahsetmistim...Ama herkes ile paylasmak adina burada da bahsedeyim.
    Ben Sila`ya gercek dunyaya ait esyalar almayi cok seviyorum.Onun icin bir tehlike olusturmayacak esyalari aliyorum.Bu sefer;tahtadan havan,yumurta fircasi(bununla boya yapiyoruz),Pasabahce`den kurabiye kesme kaliplari aldik,aile seklinde. Anne,baba,cocuklar,ev,kopek sekilleri vardi.Bununla resim yapip,aralarda kurabiye de yapmayi planliyorum.Pasabahce gibi kalitesine guvendigim yerleri gezmeni oneririm.Cocuklara ozel,guzel seyler getiriyorlar ara sira.Sutluk kabimiz oradan,Sila cay yapinca sut katiyor fincanlarimiza.Finca setini IKEA`dan almistim.Seramik ve cok ucuz.Guzel bir tepsi buldum,hmm emayemi yoksa celik mi pek emin degilim.Epeyi bir kitap ve dergi aldik.Ama bunlar pek senin kizina gore degil,buyuyunce bu listeye tekrar bakarsin...

    ReplyDelete