Friday 3 July 2009

Tavuk Koftesi


Bir onceki yazimda,blogumu biraz daha derleyip toplamayi dusundugumden bahsetmistim. Cuma gunleri; denedigim degisik ve pratik yemek tariflerini paylasmaya karar verdim.

Bu haftanin tarifini ilk defa bugun denedim.Uzun suredir ismi aklimdaydi ve sonunda icime sinen,kolay bir tarif buldum. Tarifi Yiyorum Buyuyorum yemek kitabindan esinlenerek yaptim. Malzemeler konusundaki tek sıkıntı,goz karari ve eldekiler ile yapmis olmam.Kendimden de eklemeler yaptim,ama siz kendinize gore birseyler ekleyip,cikarabilirsiniz.

Malzemeler:
*Bir adet tavuk gogsu
*Bir adet tavuk butu
*Bir kasik kori tozu(acisiz olanini kullaniyorum) veya kendi isteginize bagli bir baharat.
*1-2 dis sarmisak
*1 kucuk sogan
*4-5 yemek kasigi kasar rendesi
*1 yumurtanin sarisi
*4-5 kasik ekmek ici
*Maydanoz(istege bagli)


Yapilisi:

1.Tavuk etlerini rondoda iyice kiyin ve bir kenara ayirin.
2.Ekmek icini,sogani,peyniri ve sarmisagi ekleyip onlari da rondoda iyice kiyin.
3.Tavuk etlerini ve ekmek icli karisimi bir kapta baharat ve yumurta sarisi ile karistirin.
4.Tavaya cok az yag koyup kizdirin.Top seklindeki tavuk koftelerini bir guzel kizartin.Cok pratik,faydali ve cook lezzetli:)

Afiyet Olsun

Not:Kendi koftelerimi bugun yola cikma telasimizdan dolayi resimleyemedim.Ama kullandigim resmi buradan aldim.

No comments:

Post a Comment