Thursday 3 September 2009

Kurabiye Tarifi



Bu tarifi Anabel Krammel`in kitabindan aldim.Yalniz sekerini fazla buldum,bu nedenle biraz daha eksilterek kullanabilirsiniz.Seker yerine bal kullanmayi da deniyebilirsiniz.

Malzemeler:
*250 gr tereyagi
*140 gr seker(bunun yarisini kullanmanizi tavsiye ederim)
*1 yumurtanin sarisi
*2 yemek kasigi vanilya ozu
*300 gr un
*1/4 yemek kasigi tuz




Yapilisi:
1. Yagi,sekeri,unu,yumurtayi ve vanilya ozunu bir kaba koyup iyice karistirin.
2. Unu eleyerek icine katin ve hamur seklini alana kadar karistirin.
3. Ellerinizi kabin icine daldirarak iyice yogurun.Hamuru top haline getirin.
*Hamuru dolapta 30dk bekletin.Daha iyi bir form aliyor.(Biz bunu ilk defasinda yapmadik)
4. Hamuru yagli bir kagidin arasina alin ve bu sekilde merdane/oklava yardimi ile 5mm kalinliginda acin.



5. Hamuru urabiye kaliplari yardimi ile degisik sekillerde kesin.





6. Tepsinize ekleyin ve 180 derecede 14dk pisirin.Kurabiyeler pistikten sonra,ben firinin telli izgarasini kullanarak kurabiyelerin sogumasi icin kenara aldim.
7. Daha sonra kurabiyelerinizi isteginize ve zevkinize gore susleyin.



Afiyet Olsun!

2 comments:

  1. o minik elleri sevsinler.
    Nasil bir mutluluktur bu yahu ;zehir olsa elinden yerim diye bu durumlarda deniyor heralde :)

    ReplyDelete
  2. :)Yeliz,bu haftasonu kayinvaldemlerdeyim.Bu haftanin konusu bu yaptigimiz kurabiyeler.Intikamimi simdiye kadar kurumus bu kurabiyeleri Sila yapti diye yedirerek aldim:)))Saka bir yana,cok haklisin.Acaba seker oranini azaltin dememin sebebi kizimin ellerinden ciktigi icin mi bu kadar tatli olduklari yoksa gercekten seker orani fazlami?:))

    ReplyDelete