Friday 12 February 2010

Cocuktan Al Haberi



Sila krese basliyali bir kac hafta oldu.Su ana kadar hersey yolunda.Ama bugun sizinle paylasmak istedigim;bu aksam uzeri kizimi oynarken edindigim kucuk bir deneyim.Cocugunuzdan oyun sayesinde ne kadar cok sey ogrenebileceginiz daha once hic dusundunuz mu? Ben Sila`nin kreste gecirdigi zaman ile ilgili tum detaylari yine kendisinden ediniyorum.Dogrudan sorgulamak yerine,onun son zamanlarda oyunlarinda gerceklesen degisim,bana herseyi anlatiyor.



Bu resim,bu aksam uzeri cekildi.Krese basladigindan bu yana,Sila bizi kresin mudiresi gibi yonlendirmeye basladi.Sen su odaya git,sen Charlie`nin altini degistir lutfen ya da kendisinin oyuncaklari ile aralarinda gecen dialog:

Sila:Ah kirpi,altinami cis yaptin?Don`t worry.Degistirelim nappini(Silaca aynen yaziyorum.Turkce`yi falan unutmus degilim)

Ben bu kadarcik dialogdan,kreste altina kaciran cocuklara ne kadar anlayisli davrandiklarini veya nasil bir tepki verdiklerini ogrenmis oluyorum.Bu gecede,bebeklerini ve tum oyuncaklarini uykuya yatirdi Sila.Aynen kreste oldugu gibi de baslarinda durdu ve yemegini de oyle yerde yedi.

Bana neden israrla Sila`yi daha once krese gondermedigimi sorduklarinda,hep kendini ifade edebilecek yasa gelmesini bekledigimi soylemistim.(Ben tabiki yaninda kalabilecek kadar sansli olan annelerdenim.Calismak zorunda kalan annelere de sapka cikariyorum.Onlarin bu karari verirlerken ne kadar zorlandiklarini tahmin edebiliyorum.)Simdi dogrudan bana olup bitenleri anlatmasa bile,oynadigi oyunlar sayesinde kizimin yanimda olmadigi zaman dilimi ile ilgili bayagi bilgi edinebiliyorum.

1 comment:

  1. Cok iyi anliyorum:) Leon Can'da orijinal ögretmen gibi konusuyor evde. Kim düsmüs nasil düsmüs, ögretmen ne demis, hepsini anlatiyor. Bizde direk sormuyoruz, oyun oynarken cikiyor hersey ortaya. Ögretmen gibi konusunca komik oluyor:) Sevgiler...

    ReplyDelete