Tuesday 7 September 2010

Cevre Dostu Temizlik


Not:Resmin kaynagi anonim ve ayni zamanda benim `ev` dekorasyonu ile ilgili dosyamdan alintidir:)

Uzun zamandir temizligin daha dogal nasil yapilacagini arastiriyorum.Son zamanlarda burada buna benzer urunler cok populer.Ancak biraz arastirinca,kimyasal malzemeler kullanmak ya da marketten yenilerini almak yerine kendi evimde bulunan malzemeler ile hazirlanacagini ogrendim.

Tekeri yeniden icat etmiyorum,eski anneannelerden kalma yontemlere geri donuyorum.

Neden mi?

Her banyo,tuvalet ve mutfak temizliginde daha cok kimyasal malzemeler kullandigimi fark ettim.Evet evi cok guzel temizliyordum ancak bir turlu oksurmekten kurtulamiyorudum.Benim oyle saglik problemlerinde yoktur.Siz dusunun saglikli bir insandaki etkisi ile daha hasas durumda olan insanlar uzerindeki etkisini.Bu kadar oksurmemin veya cigerlerimdeki yanmanin bana faydasi olmiyacagini dusundum.Sonra ailenin geri kalan fertleri de bundan etkileniyor olmaliydi.Zaten tum alerjisi ya da saglik problemi olan insanlara boyle kimyasal urunler onerilmiyor.Demek ki;kas yaparken goz cikariliyor.

Sila`nin ev islerinde bana yardim etmesini istiyorum.Konuyu buraya nasil getirecegimi cok dusundum:))Saka,amacim Sila`yi ev islerinde kole durumuna getirmek degil.Ancak,zaten surekli yanimda olmak istiyor.Ben de surekli onu temizlik yaptigim anda yanimdan uzaklastirmak zorunda kaliyorum.Cunku biliyorum,temizlik yapmakta kullanigim tum bu kimyasal maddeler ona zarar verecek.

Dogal malzemeler kullanirsam en azindan;kizimda yanimda bana yardim edebilir ve ben de daha az etkilenirim bu sozum ona temiz ama sagliksiz ortamdan.

Bir sonraki yazimda sizinle deneyimlerimi paylasacagim ancak simdilik kaynak olarak kullanacagim kitap ile sizi bas basa birakiyorum.

1 comment:

  1. Ozgur, merakla bekliyorum yazilarini ve cozumlerini. Evde bulunan malzemelerden elde edilirse cok ise yarar ve pratik olur bence. Yoksa bende de birkac yazi var ama cogu boraks vs. gibi evde kolay kolay bulunmayan maddeler iceriyor.

    ReplyDelete