Monday 4 May 2009

Tuvalet Egitimi

Sila artik 2 yasina girdigi icin,yavas yavas tuvalet egitimine baslamanin zamani geldigini dusunuyorum.Gozumde cok buyuttugumu soylemem gerek.Bu o karmasik konulardan biri.Ne zaman baslamam gerektigine dair kesin bir tarih olmadigindan,kafamda bu konu iyice uzadi,gitti.

Sila`nin ne zaman hazir oldugunu hissedersem,o zaman baslamaya karar verdim.Boylece ikimizde ara sira kacan cis olaylarina, daha hosgoru ile yaklasabiliriz.Ara sira cis kaciracak olmasina hazirim.

Sila`nin Hazir Oldugunu Nasil Anliyacagim?

Bunun icin bir liste yaptim.

1.Cisini veya kakasini yaparken,bunu belli edebiliyor mu?
2.Tuvalet ile ilgili kelime hazinesi ne durumda?Cis/kaka,islak/kuru,temiz/kirli...
3.Sila kendi kendine giyinebiliyor ya da en azindan pantolununu indirebiliyor mu?
4.Soyledigim basit onergeleri anlayip,bunlari gerceklestirebiliyor mu?Ornegin:Elindeki kasigini bana verir misin? dedigimde;ne demek istedigimi anlayip,bunu yapabiliyor mu?
5.Gunde en az 2-3 saat bezini islatmadan kalabiliyor.Boylece,kaslarinin cisini tutabilecek kadar gelistigini anlayabilirim.
6.Bu konuya uzaktan yakindan bir ilgisi var mi? :) Ben anlatmaya calisirken,hic de orali olmuyorsa sanirim benim biraz daha beklemem gerekecek:)

Hepsi Bu Kadar mi?


Elbette hayir!Benim de en az Sila kadar buna hazir olmam gerekli.Boylece,bu konuda rahat olabilir ve tuvalet egitimini eglenceli bir sekilde ogrenebiliriz.Amac herzaman deneyimlerimizi guzel bir sekilde yasamak degil mi?

devam edecek...

No comments:

Post a Comment