Thursday 4 June 2009

Bugun parkta...


Derler ki;okul kapisi ve parklar anne-babalari gozlemlemek icin iyi birer noktadir .Ben henuz okul kapilarina gelmedim cunku kizim daha kucuk ancak parklarda diger anne ve babalari izleme sansim oluyor.Kimi zaman baskalarinin yanlisindan dogruyu ogreniyorsunuz kimi zaman da bazi davranislar ile nasil basa cikmaniz gerektigini.

Cocuk dunyasinin dogasi geregi,parklar ve oyun alanlarinda cok acimasiz bir ortama tanik oluyorsunuz.Cocuklarin birbirlerini itip kakmasi,yere dusup yaralanmalar,baska cocuk da gordugu bir paket cipsi,siz her ne kadar yaniniza saglikli yiyecekler almis olsaniz da istemesi,isirmalar,sac cekmeler,bir oyuncagi paylasamamalar...Savas alani gibi.Siz ve cocugunuz bu ortamda sag salim ayakta kalip,guzel bir ogleden sonra gecirmeye calisiyorsunuz.Tabi mumkunse hic yara almadan!

Bugun parkta, Sila kendisinden daha kucuk bir cocugu gozune kestirdi.Bir turlu ayni oyuncagi paylasamadilar.Bu bir kac kez tekrar etti.Dogal olarak,hemen duruma mudahale ediyorsunuz.Ama her anne-baba farkli oluyor.Oteki anne,cocugunu her defasinda azarlayarak yanimizdan uzaklastirdi.

Halbu ki:
Cocuk oyuncagi ile oynarken,gidip onu almaya calisan benimki.Sonra iten de benim ki.

Ben kenara cekip benimki ile konusurken,anne de kendi kizini azarliyordu.Ustelik suclu biz oldugumuz halde,ben azarlamiyordum ki azarlamaktan yana da degilim.Ben otorite oldugumu hissetirebilecek bir sesle:"Sila baskalarina vuramazsin!Canlarini acitiyorsun.Yaptigin cok yanlis.Hadi gidip oteki cocuktan ozur dileyip,sarilalim."demeyi tercih ediyorum ve ettim de.Hemen soylemeliyim,bu konusmalar cogu kez Ingilizce yapiliyor kizim ile aramda.Cunku oteki anne ve babalarin,kizimi azarlamadigimi ancak hatali oldugumuzun da farkinda oldugumuzu bilmelerini istiyorum.Ne de olsa,onlarin da dahil oldugu bir diyalog bu aramizda gecen konusma.Bunun Ingilizce yapiliyor olmasi,Sila`ya gerekli mesaji da veriyor acikcasi.Anne birden Ingilizce konusmaya basladi,demek ki normal olmayan bir durum var.

Oteki annenin,kizini azarlamak yerine sakinlestirmesini beklerdim.Kizi daha once oyuncak ile oynamaya baslamisti,bunu kizina hatirlatip, onun yanlis birsey yapmadigini soylemesini isterdim.

Ben Sila`nin elinden oyuncak alip vermiyorum baskasina.Ama her ikisine de 5dk`lik zaman araliklariyla ve sirayla oynayabileceklerini soyluyorum.Ise yariyor gibi...:)

2 comments:

  1. Acalya benzer bir yazi yazmis, okumani oneririm.

    ReplyDelete
  2. Yeri gelmisken,Acalya`nin da blog adresini alabilir miyim? :)

    ReplyDelete