Wednesday 3 June 2009

Ve sonunda oldu...

Ta daaaaaaaa.

Sila bu sabah ilk defa kendi istegi ile lazimligina(bunun daha kibar adi var mi acaba?)oturdu ve soylemesi ayip (degil,buraya yazdigima gore) ilk defa cisini yapti.Cok keyifli bir durum cunku tuvalet egitiminde bir adim daha atmis olduk.Babasi tuvalette ona kitaplar okurken,sanirim kendini iyice rahat hissetti ve uzun suredir bekledigim isareti vermis oldu.

Bugun dikkat ettigim birkac sey var.
1.Zamanlama: Sila`nin sabah kahvaltisindan hemen sonrayi secmis olmasi.
2.On Hazirlik: Daha once bazi denemeler yapmis olmamizdan dolayi,Sila lazimlikta ne yapacagini biliyordu.

3.Istek: Demek ki uzun suredir,gidip lazimliga oturma seanslarimiz,kizim da bir istek ve farkindalik olusturdu.

4.Cis Dansi: Bizim sevinc dansimiz gorulmeye degerdi.Sanirim oyle hafife alinacak bir konu degil cunku Sila`yi motive ettigini dusunuyorum.

Simdi Ne Yapacagiz Peki?

Bugun bir kac defa daha denedik ama henuz basarili olamadik. Bu nedenle, Sila`nin sectigi zamanlamadan yola cikarak,yemek sonralari hemen tuvalete yonelecegiz.Kitaplarimizi okuyup, rahatlamasini sagliyacagiz.

Sila bazen onu, gun icerisinde tuvalete goturmem icin uyariyor.Hemen tuvalette gotursem dahi, bir sonuc cikmiyor.Durust olmak lazimsa,bazen benim icin hic de uygun bir an olmuyor ama yine de tuvalete hemen goturuyorum.Sonra daha oturmadan kalkip,dolasmaya baslayinca sinirleniyorum.Cunku ocakta pisen yemek ya da yarim kalan telefon gorusmesi, gec kalinan bir yer derken,Sila`nin yalanci cisi hep de annesinin ilgisi uzerinde olmadigi anlarda geliyor...!Yine de sakin olmaya calisip, `bu sefer olmadi,sonra yine deniyelim ama Silacim` diyip isimin basina donuyorum.

Sila`nin bebeklerini artik lazimliga oturtmaya basliyacagiz.Bezlerini ortadan kaldirmayi ve yerine lazimligi koymayi planliyorum.

Haftaya artik gunduz bez takma olayina da bir son vermeyi dusunuyorum.Ama bu arada tuvalet egitimi ile ilgili kitaplarimizi daha cok okuyup,bu konu hakkinda daha fazla konusmayi planliyorum. Boylece farkindaligini biraz daha pekistirmis olurum.

Ha tabi bu arada,sakin olmayi da unutmamaliyim.Bu tuvalet egitimi konusu,Sila`nin gelisim surecinde bir baska basamak.Ancak o hazir oldugunda basarili olabiliriz.Bunun annelik-babalik basari sinavi olmadigini aklimdan cikarmamaliyim... Hele Sila icin,asla bir sinav degil.Bu donemi sakin ve guzel bir sekilde ailecek atlatmayi umuyorum.

No comments:

Post a Comment