Saturday 27 June 2009

Cocuklar ve Disiplin II

Benim faydalandigim bir kac yontem var bu konu ile ilgili.Bunlari paylasmak ve sizden gelen onerileri okumak faydali olacaktir.Hep dedigim gibi; anne ve babalik cok yalniz yasadigimiz ancak hayatimizin da en onemli rolu.

1.Cocuklara secenek sunun:En fazla iki! :) Neden kendileri hakkinda basit bazi kararlari onlara birakmiyalim?

Kirmizi pantolununu giymek istersin yoksa mavi mi?

Oyuncaklarini toplamaya, arabalarindan mi baslamak istersin yoksa kitaplarindan mi?

Corbani az mi koyayim yoksa cok mu?

2.Cocuklarinizi aldiginiz kararlardan ya da yapacaklarinizdan haberdar edin.Cocuklar suprizleri pek sevmiyebilirler.Onlari onceden hazirlarsaniz,kendilerini ailenizin degerli bir bireyi olarak gormelerine yardimci olursunuz.

Sule Teyzene gidiyoruz bugun.Ondan sonra da markete gidip biraz alisveris yapicagiz.

Hadi giyinmene yardim edeyim.Once kafani sokalim,simdi de sag kolunu.Simdi sirada sol kolun var.(Hele bu konu da ne sorunlar cikkartti bize kizim.Ne aglamalar.Simdi ne yapacagimi tek tek anlatiyorum ve zorla kafasina t-shirtunu gecirmekten daha iyi.)

3.Pozitif uyarilarda bulunun:Felaket senaryolari durmadan uretmeyin.

Kosma dusersin!

Bak simdi araba gelicek,Allah korusun gormiyecek seni ve carpacak.

Elleme, kiracaksin!

Aglamayi kesermisin!

Bunun yerine:

Aglamak yerine,her zamanki sesini kullanir misin?Seni boyle anliyamiyorum.

Kosmak yerine hadi yuruyelim.Hizli hizli yuruyebilir misin?

Burasi tehlikeli bir yol.Arabadaki insanlar seni goremiyebilir.Kenardan gidersek,bizi gormelerini sagliyabiliriz.(bunca sozu dinlemeye sabirlari yok mu dersiniz?Demek ki sizin de onu dinlemeye genel anlamda sabriniz yok:)Sizi taklit ediyor demek)

Bu vazo annen icin cok degerli ve ustelik oyuncak degil.Baska bir sey ile oynamak ister misin? (Bazen kizimin,benim elimde olmasi kaydiyla kirabilecegi esyalara dokunmasina izin veriyorum.Meraki geciyor sonra,gozunde buyumuyor)

No comments:

Post a Comment