Tuesday 30 June 2009

Cocuklar ve Disiplin III


Cocuk olduklarini birtek biz biliyoruz


Cocuklar her zaman buyumeye ozendiklerinden,bunu disiplin konusuna avantaj olarak kullanabilecegimizi dusunuyorum.Sila`ya zaman zaman bir yasitim ile konusur gibi konusmaya calisiyorum.Ornegin;

Silacim,su adami goruyor musun? Yere tukurmesi ne kadar cirkin.Yere tukurmek ne kadar yanlis.

Silacigim,su trafige bak.Ne kadar cok insan disariya cikmis bugun.Sence herkes nereye gidiyor? (Sonra zaten muhabbet baslamis oluyor.Soru sordum ya kucuk hanima:))


Su kucuk bebegi goruyor musun? Neden agliyor acaba? Ama cok tatli bir bebek,oyle degil mi?

Canim,ne icmek istersin? Portakal suyu mu yoksa elma suyu mu? (bir kafe veya lokantada)


Gayet ciddi,siradan gunluk meseleler...Ve seni ciddiye aliyorum ses tonu ile.Sila ne kadar ozeniyor benim ile bu sekilde konusmaya.Iste bu gucu kullanarak,Sila`ya yanlis yaptigi konularda uyarilarda bulanabiliyorum.Cocuk oldugunu biz biliyoruz ama o bilmiyor.Onlar kendilerini bizim gibi bir birey olarak goruyorlar.Bunda da haklilar.Bu yuzden,ayni ses tonu ile soylemek azarlamaktan daha etkili.Bir de Allah askina, surekli `sunu yapma, bunu yeme,kosma dusersin...`demekten vazgecin.Sozlerinizi pul etmeyin.Ben her Turkiye`ye geldigimde,diger aileleri gozlemliyorum istemeden.Surekli cocuklari uyariyorlar,iyi tamam da;cani sıkıldıgı icin mi yapiyor acaba aileler diyorum.Baska birsey bilmezlermis gibi ve kucuk yavrucaklar da dinlemekten usanmis artik kaile bile almiyorlar.Aile ciddiye alinmak icin,gercekten uyarinin gerekli oldugu yerlerde seslerini yukseltmek veya ceza ile tehdit etmek zorunda kaliyorlar.Aileler icin ve cocuklarin gozunde ne buyuk caresizlik isareti...

Sadece her bagirdiginizda,ne kadar caresiz kaldiginizi dusunun.Boylece artik,yolunuzu yonteminizi degistirmenin zamani geldigini anlarsiniz.Benim kendi deneyimim.Ahkam kesmek degil amacim.Bu duruma dusmesem,anlatmazdim:)

No comments:

Post a Comment