Monday 22 June 2009

Yagmurlu Gunlerde Neler Yapilir?

Ingiltre`nin yagmuru meshurdur.Ancak Turkiyede de havalarin sicak olmasi,cocuklarin gunun belli saatlerinde evde olmasini gerektirebilir.Ya da siz calisan bir anne-baba olabilirsiniz ve evde ya anneanne, babaanne veya bakiciniz kucuk kuzucugunuza(bu sozu de hayatimda ilk defa kullandim?!) bakiyor olabilir.Peki tum gunu nasil geciriyorsunuz veya geciriyorlar?

Ben havalar musait oldukca,mevsimine gore giyindirip mutlaka disari kisa sureligine de olsa hava aldirmaya cikariyorum kizimi.Yagmurlu gunlerde ozellikle alisverisimi bugune birakiyorum.Boylece,gunu yarisi gidiyor:)Ne tembellim...Ancak iki-uc gun yagmur ust uste yagarsa,marketi unutmak gerekiyor.

Iste boyle gunler icin evde kizimla yaptigimiz aktivitelerden ikisi.

Kavanoz Kapaklari:

Bu benim orjinal fikrim degil.Sadece her yerde olan,herkesin uyguladigi ama bazen aklimizdan cikan fikirlerden biri.Ben sadece bu blog altinda toplayip,sizin isinizi kolaylastirmis olacagim.

Evdeki bos kavanozlari ve onlara uygun kapaklari bir tepsiye koyabilirsiniz.Cocugunuzdan hangi kapagin,hangi kavonoza ait oldugunu bulmasini ve onu takmasini isteyin.

Suresi uzun degil ancak televizyonsuz bir 5-10 dk kazanmis olabilirsiniz.Hem bu sizin veya cocugunuzun beraber guzel bir paylasim yasamasina da yardimci olur.

Kavanozlarin bos olmasi gerektigini soylemis miydim?:)

Acma-Kapama Aktivitesi:

Montessori Uygulamalarindan biri.Bir tepside veya bir kutuda,degisik acma-kapama ozellikleri olan esylari yerlestirin.Ornegin;

*yuzuk kutusu
*bos recel kavanozu
*basmali kalem
*degisik sekillerde acilip-kapanabilen kutular

Cocugunuzun bunlari kesfetmesini,mudahale etmeden izleyin.Dogru yapmasi amacimiz degil.Sadece kendi basina kesfetmesine katkida bulunmak olmali amacimiz.Zorlandigi ve bu yuzden huysuzlastigi anlarda,yuzunuzden gulumseme ile basarmasina yardimci olun.Ancak lutfen,onun yerine siz tamamlamayin...!

No comments:

Post a Comment