Saturday 25 July 2009

Çocuklar için CD'ler


Doracığım'ın annesi ve sevgili arkadaşım Şule,onları son ziyaretimizde güzel bir CD armağan etti.(aslında birden fazla CD armağan ettiler.Şimdi hayırsızlık etmiyeyim!)Benim kendi bilgisizliğimden olsa gerek,daha önce Yıldız İbrahimova'nın ismini duymamıştım.Kendi albümlerinin dışında,çocuklar içinde çok güzel bir albüm hazırlamış.Türkiye'de çocuklar için hazırlanmış,onca kalitesiz müzik çalışmalarının yanında kalitesi ile kendini ayrı bir kategoriye koyuyor.

Artık tiz sesli çocukların,fonda taverna çalgıları eşliğinde şarkı söylemelerinden çok sıkıldım. Sevgili Ayşegül Aygün'de bana bu CD ile ilgili yorum bırakınca,ne zamandır çocuklar için CD önerilerinde bulunmadığımı hatırladım.Doğrusu,ne zamandır da bu CD'den bahsetmeyi düşünüyordum.

Albümün şarkı listesi şöyle;

Bahara Özlem
Yaşasın Okulumuz
Sabah Erken
Uyku Saati Geçti
Piliçler
Kuş Sesleri
Oyunlar
Güneş
Mevsimlerin Şarkısı
Tarlalar
Adım Ne?
Kelebek
Sağlam Olmak İstersen
Ilgaz
Altı Ördek Yavrusu
Topacım
Tren

Yıldız İbrahimova, üç kuşağı bir araya getirerek; akustik entstrümanlarla,doğaçlama tekniklerinin kullanıldığı caz yorumları ile hazırlamış albümünü.

CD-Kitap’ın önemli bir yanı da, şarkı sözlerinin yer aldığı kitaptaki resimlerin, Ankara’daki ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu ve Batıkent Milli Eğitim Vakfı İlköğretim Okulu bir, iki ve üçüncü sınıf öğrencileri tarafından şarkıları dinlerken yapılmış olması.

2 comments:

  1. Özge Ilayda "Uyu Bebisim Uyu- Bir Sarki Bir Masalcik" CD'sini Leon Can dogdugundan beri dinler. Bizim uykudan önce CD'miz oldu kisacasi bu CD. Buda benden bir tavsiye olsun:)

    ReplyDelete
  2. Efsun,

    Cok tesekkur ederim.Anneme hemen siparisini veriyorum:)Eylul`de bizimde bir tane olur.

    ReplyDelete