Saturday 25 July 2009

Donmuş Bezelyeler


Bunu Teach Mama adlı blog'da okuyup çok beğenmiştim.Dondurulmuş bezelyenin,hiç çözülmeden çocuğunuza yemek öncesi atıştırma amaçlı verilmesini önermiş.Hem sebze olduğu için yararlı hem de çocuğunuzun karnını çok doyurmıyacak.Sebzenin bu şekilde sunumu,çocuğunuz için farklı da gelebilir.

Sıla yemek pişirirken,benim tabir yerindeyse iki ayağımı bir pabuca sokuyor.Hem açlıktan sabırsızlanıyor,hem de huysuzluktan.Sonra ben bu numaralara yenik düşüp ona,peynir,kraker gibi gıdalar veriyorum.Sonra da o kadar stres ve sıkıntı ile yaptığım yemekleri yemiyor.

Bunu denedim ve gerçekten de iyi bir fikir olduğunu düşünüyorum.Ama yine de bu her çocuğa göre değişiyor.Sıla ile aynı yaşlarda olup da,hala oyun hamuru ile oynamasına izin verilmeyen çocuklar var.Hem annelerin abartısından hem bazen çocuğun gerçekten oyun hamurunu dahi yemeye kalkışmasından.Hal böyle olunca da dondurulmuş bezelyeyi vermeden önce gerçekten çocuğunuz için tehlikeli bir durum oluşturmayacağınızdan emin olun lütfen.

2 comments:

  1. Ben bayilirim cig bezelye yemeye :) cocuklara da verilebiliyor olmasi iyimis tesekkurler

    ReplyDelete
  2. Afiyet Olsun! :) Ben teşekkür ederim

    ReplyDelete