Friday 28 August 2009

Aksami nasil edicem?

Az once kizimi yatirdim ve kendimi bir savastan cikmis gibi hissediyorum.Bu sabah bizi ziyarete gelen bir arkadasim ve kizi resmen canimizi okudular:)Ah nerden basliyacagimi bile bilemiyorum...

Sila`nin arkadaslarini gorunce heyacanlanma ve onlara sevdigini sarilarak gosterme gibi bir huyu var.Arkadasi Pipa`nin ayakkabilarini bile kendi cikarmaya basladi,gelir gelmez.Annesi ise surekli gergin bir halde,kizinin bugunlerde dokunulmayi sevmedigini anlatip durmakla gecirdi gunu.Nedeni,surekli erkek cocuklari olan arkadaslarini gormekten bu aralar ve Pippa`nin onlar tarafindan hirpalanmasindan dolayi,kizi bu durumdaymis.Ama tahammul edemiyecegimiz bir sesi,yanindan bile gecerken cikarmaya basladi.Herkes gergin,Sila ise ne yapacagini sasirmis durumda...Hele beraber oyun oynamalarinin imkansizligini anlatmiyacagim bile...Sila ise tum heyacani ile arkadasinin elinden tutup,oyuncaklarina goturmek istiyor.Pipa kendini yerlere atiyor,ben geride durmaya calisiyorum ama Sila`yi annesi sert dille uyarmaya baslayinca,Sila`ya mudahale ediyorum bu sefer kadina ben icerliyorum ama Sila`ya da laf anlatamiyorum...Offf ki ne offf.Hayir kesinlikle arkadasimi anliyorum.Cocuklarin huysuz olduklari donemler olabilir.Babalari da 9 gunlugune balik tutma hobisini gerceklestirmek icin Norvec`e gitmis!Niye bir baligi tutmak 9 gun suruyor derseniz,bilemiyorum yanitini!Ama hem kizi hem de esi ne kadar etkinlenmis yoklugundan...Yazik ama adamin bunu gormeye,kadinin ise bu durumdan esini haberdar etmeye niyeti yok.Neyse,bu onlarin meseleleri...

Bence bugunu basa alabilseydik sunu yapardim.Ben kesinlikle arkadasim ile hicbir konuyu konusmak icin acmazdim agzimi!Cunku her defasinda lafim yarida kaldi,kadin dinlemedigi icin ben kendimi aptal gibi hissettim...Eger kadinin yerinde olsaydim,eger bu is bastan yanlis gitmeye basladi ise,kesinlikle eve donerdim...Belliki cocuk huysuz ve bugun olmiyacak bu bulusma.Bunda yanlis veya ayip birsey yok.Boyle arkalarindan yaka silktireceklerine,ben olsam evime geri donerdim.Bilmiyorum yanlismiyim.

Ama bazi insanlar ile cocuklariniz nedeni ile gorusuyorsaniz ve aslinda iki dunya bir araya gelse asla arkadas olamiyacaginiz insanlarsaniz,boyle durumlari idare etmek daha da zorlasiyor.Kadin benden yana dertli degil ama bana sorsaniz.Bazen ettigi laflari yutmayi deniyorum,bogazima takiliyor,gecmiyor.Herkesin hayatinda ya boyle insanlar var ya da olacak.Onlari ya idare etmeyi ogrenecegiz ya da onlari uzak tutmayi.Neyse,okulum basliyor bu Eylul`de,o zaman vaktim yok kendisi ile hosbes muhabbete.Bir sonraki seferede,boyle insanlari biraz daha disimda tutmaya calisacagim,Sila`nin kredisini kullanamiyacaklar.

3 comments:

  1. Buyuk gecmis olsun
    Ben bu tarz durumlarda gorusmeyi reddediyorum cunku cocuklar herseyi kopyaliyorlar .Yani kendi cocugumunda bu hareketleri taklit edecegini dusunmekten bile korkarim
    Ayrica Sila'yi sert bir dille uyardi demissin , bunada cok sasirdim Bilmiyorum yanlismiyim ama hicbir arkadasimin cocugunus ert dile uyarmam ben Eminim sende oyle .Annesini uyaririm o baska :)
    Sila hayal kirikligina ugramistir diye dusunuyorum .
    Bu tarz durumlarda evden cikmamak en iyisi ,ne gerek varki kabus yasayip bu kabusa baskalarinida ortak etmeye :)
    Tekrar tekrar gecmis olsunn

    ReplyDelete
  2. Sevgili Yeliz,
    Aslinda bir sonraki yazimda bunu uzun uzun yazmaya karar verdim.Ama biraz burada da paylasayim.
    Malum,anne-baba olunca hayatta hersey degisiyor birden.Sosyal yasantin ve birden hic tahmin etmedigin sekilde bir cok insan ile tanisiyorsun.Tek ortak noktaniz baslangicta,onlarin da sizin cocugunuzun yaslarinda cocuklarinin olmasi.Simdi boyle baslayan bir arkadasliga ne kadar anlam yuklemen gerektigini sorguluyorum.
    Benim prensibim,evime gelen her kim olursa olsun,iyi davranmak.Sila`nin ogrenmesini istedigim,benim can sikan durumlarda gosterdigim tepki.Cocugun gosterdigi davranislari ogrense bile,bu davranislarin sonmesini saglamam kolay. Ancak benim kadini tersleyip,evimde zor anlar yasatmam beni cok zor duruma dusureceginden,kendi kulturumde evsahipliginin ne kadar onemli oldugunu gostermek istedim.Bir onceki yazimda dedigim gibi,kendi kulturumden kizima aktarmak istedigim hos bir kac adetten birisi,`evsahipligi`.(Buralardaki gibi,misafiri bir finca cayla gecistirme degil)Ancak bu teyzecigaz ile birdaha gorusurmuyum,iste o biraz artik zor.Cok zorunlu olmadigim surece,beni artik saymasin.
    Cok ama cok haklisin,Sila cok hayal kirikligi yasadi.Ama bunu da ogrenecekdi,iyi-kotu herseyi ogrenecek.Insanin gonlu iki kati kiriliyor cocugunun kalbi kirildiginda.Ama onun hayati yasamasinin onune gecmek istemem.Bir dahaki sefere benim pek bu arkadasimla gorusmiyecek olma nedenlerimi kizimin algilayacagini umuyorum.
    Boyle boyle iste beraber buyuyecegiz.Ama can sikan insanlari etrafimizda fazla tutmama onerine caniiii gonulden katiliyorum:) Hayat cok kisa boyle insanlar ile ugrasmak icin.

    ReplyDelete
  3. Eve gelene guzel davranmak prensibine saygi duyuyorum , zaten bende aksini hayatta yapamam Gecmiste ornekleride vardir ..Anlatmaya kalksam uzun surer ama aaa nasil dayandir der herkes amaaaa kapidan disari adimini atti mi o zaman action baslar iste ! :))

    ReplyDelete