Tuesday 11 August 2009

Pratik Bilgiler


Son zamanlarda,israfi onlemeye ve daha ekonomik bir sekilde yasamaya dair kaynaklar karsima cikiyor.Burada yazacaklarim,farkli kaynaklardan derleme ve bircogu da belediyenin kendisi tarafindan evime gonderilen brosurlerdendir.Bu nedenle size tek bir kaynak yerine,farkli kaynaklardan `derleme`bilgiler vericegim.

1.Alisverise gitmeden once,o haftanin menusunu hazirlayin.Boylece ihtiyacaniz kadarini alir ve taze taze kullanirsiniz.
2.Artan et ile,sandavic,pilav veya guvec benzeri yemekler yapmayi deneyin.
3.Guvec gibi yemekler,tazeligi gecmis olan tum sebzeleri kullanmak icin ideal.
4.Soyulmus ancak tamami yenmemis bir muzu buzlukta bir kac saat beklettikten sonra,dondurma niyetine yiyebilir veya cocugunuza yedirebilirsiniz.
5.Yogurt,sut,peynir gibi gidalar dondurulabiliniyor.Rendeleyerek dolapta beklettiginiz peyniri daha sonra,corbalarin veya omletlerin ustune ekliyebilirsiniz.
6.Ekmekleri buzdolabina koyarsaniz veya plastik posette bekletirseniz,tazeligini daha cabuk kaybeder.Eger ekmegi ertesi gun yemek istiyorsaniz,biraz su ile islatin ve firinda birkac dakika bekletin.(Annecigim,bu sana)
7.Fazla oranda pisirdiginiz yemekleri,soguduktan sonra buzlukta bekletebilirsiniz.Tarihini de ustune yazarsaniz,cikardiginizda tarihini gecirmeden yiyebilesiniz.
Benim icin yaparak ve deneyerek ogrendigim bilgiler bircogu.Ancak evlendigimde ev idaresi ve mutfak konulari pek bir zayif oldugum konulardi.Ilk yil,hadi vakit vardi uzun uzun yemek yapma firsatim oluyordu,temizligide yardimci geliyordu.Ancak,Manila`dan sonra buraya yerlesince,birden gercek dunya ile karsilastim.Simdi kizim var ve vaktim hic yok:)O yuzden her turlu pratik bilgi benim icin inanilmaz degerli.Altin bulmus kadar seviniyorum.Bu yuzden sizde,anneden-deden kalma bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim.

2 comments:

  1. Artan her türlü taze sebzeyi karistirip türlü yaparim ben. Hem saglikli hem leziz oluyor. Bir de buzluk en büyük yardimcim, fazla miktarda pisirdiysem fazlasini hemen derin dondurucuya atiyorum. Bizde bir yemek en fazla bir ögün yeniyor cünkü, ertesi gün kimse yüzüne bakmiyor.
    Yalniz yogurt ve peynir türlerinin dondurulabildigini bilmiyordum, tesekkürler. Ekmekleri mutlaka dondururum, yoksa bayatliyor cünkü.
    Ha bir de konserve tarzi seyleri toptan aliyorum, ucuza geliyor. Kahve ve bazen bebek bezini de ebayden ismarliyorum, en az %30 ucuza geliyor.
    hah bir de oyuncak gibi seyler icin ikinci el pazarlari ve ebayi cok tavsiye ederim.
    selamlar

    ReplyDelete
  2. uff ya,simdi rahatladim:)Tesekkurler Ela Selin.Bende niye kimse bana bir kac tiyo vermiyor diye endiselenmeye baslamistim:)
    Ebay`i simdi kontrol edicem.Burada charty magazalarini bulmak mumkun.(Herhangi bir yardim kurulusunun hayrina,insanlar kullanmadiklari ama iyi duruma olan her turlu esyalarini bagisliyorlar.Boylece bu magazalardan gidip ihtiyaciniz olan her turlu urunu ucuza alabiliyorsunuz.Israfi onluyor bir nevi)Orada ikinci el oyuncak veya gecici donem icin kullanilacak malzemeleri bulmak hem hesapli hemde pratik oluyor.Acikcasi,charity magazalarini en cok ben besliyorum.O kadar cok saolsun oyuncak hediye edildiki.Bende pek oynanmiyanlari,(20`nin uzerindeki ayicik gibi oyuncaklari kast ediyorum)boyle yerlere bagisliyorum.Kayinvaldemin getirdigi tuhaf tabaklarda bu ayilarin arasina karismis,bak goruyor musun?:)))

    ReplyDelete