Tuesday 11 August 2009

Haftasonu Tatilimiz Bolum I :)





O kadar cok paylasmak istedigim resim var ki sizinle ya da oyku,haftasonu karavanda gecirdigimiz tatili bolum bolum anlatmaya karar verdim.Uff,senin tatilini ben ne yapayim diyorsaniz,bu aralar yazacaklarim size geyik gelebilir:)

Karavanin nedense resmini cekmedim cunku hic derli toplu bir ani olmadi:)Ama hasarsiz tatilimizi atlatik.Bir otelde kalmanin ya da bir yazlikta kalmaktan pek farki yoktu.Eger tembel bir tatil yapmak istiyorsaniz,karavan size gore degil.Cunku karavanda oda servisi yok veya sizin camasirlarinizi yikayacak,yemek pisirecek birileri de yok.Karavanin suyunu depolayacak ya da tuvaletin (ihhhh!!!!!!) icine aktigi rezarvari da sizin adiniza kimse bosaltmiyor...Biz sadece Sila`nin kullanmasina karar verdik.Karavani tam da tuvaletlerin karsina park ettigimiz icin,dus ve tuvalet ihtiyaclarimizi orada karsiladik.Kesinlikle kucuk olcekli bir otelin tuvaleti ve banyosu kadar temizdi.Yani o konularda,pek sorun yasamadik ki ben tuvalet-banyo islerinde gereksiz yere hasassim.Elimde spreyim ile falan gittim ilk birkac gun ancak hergun iki saat kapatilip gozumun onunde temizlenisini gorunce,gerek duymadim ve Ingilizlerin dedigi gibi `chill out` (rahat davrandim) yaptim.

Karavan ile kamp yapilirken:

1.Adi uzerinde,kamp yapiyorsunuz.O yuzden otel rahatligini beklemeyin.Sadece cadirda kamp yapmanin daha luksu olarak gorurseniz,kafanizi her dolaba vurdugunuzda; `Yagmur yagdiginda cadirda olmaktan daha iyidir` diyin kendinize.

2.Kamp yapacaginiz bolgeyi cok iyi secin.Biz bircok aktiviteler yapabilecegimiz bir bolge sectik.Yani sebeplerden birisi buydu.Ozellikle esimin gencliginin gectigi yerler oldugu icin,aktif spor yasamanin gectigi bu yerleri bize gosterip,uzerine saatlerce askerlik anilari anlatir gibi, hikayelerini anlatmasini surekli dinledik durduk:)Kendime not dusuyorum;bir dahaki sefere tarafsiz bir bolge secicegim.Ikimizin de hikayesi olmasin:)


Gitmeden once,Sila icin neler yapilabilecegini de arastirdik.Ornegin,bir ciftlik gosterisi vardi ve orada Sila`nin bir cok degisik seyler gorecegini biliyorduk.Yine birkac dakika uzaklikta bir `essek ciftligi`(buna gelicegim daha sonra)vardi.Hayvanlari gormesi icin oraya goturduk mesala ve parklari hemen kesfettik.Boylece,karavanda aksama kadar oturmak yerine;aksama kadar gezip uyumaya geldik.Ha kamp yerindeki cogu emekli ise:)aksama kadar birbirlerinin karavanlarini kesip durdular...
3.Her turlu hava sartlarini dusunup,yanimiza ona gore giyecek ve oyuncak aldik.Oyuncaktan kastim;kitaplar,boyama,kesme-yapistirma malzemeleri,vs...

4.Kamp suresince su gercegi birkez daha hatirlamis oldum;insanlarin yasamlarini surdurmeleri icin bircok esyaya ihtiyaci yok.Ne kadar az malzeme,mobilya,oyuncak(Sila`nin evde biraktigimiz oyuncaklarini dusunecek olursak,biz hicbirsey almadik yanimiza) ya da televizyonsuz da ne kadar cok yer gormeyi,guzel vakit gecirmeyi becerebildik.Demek ki;maksat gercekten de muhabbet olsun,baska hicbirseye gerek yok.Bunlar ekstra gordugum seyler.Sila`yi kesinlikle daha cok gezdirmeye,etrafimizdaki yeni yerleri daha cok kesfetme konusunda ilham aldim.

5.Karavani gercekten vakit gecirilecek yer gibi gormedik biz.Aksam yorgunlugumuzu attik,yemek yedik ve uyuduk.Bu kadarcik beklentimiz,bizi hayal kirikligina ugratmadi.

Karavan gercegi ile aklima gelenler bunlar simdilik.Gercekten cok iyi vakit gecirdik.Cocugunuzu uyuttuktan sonra,ister disarida oturursunuz ya da isterseniz erken bir gece gecirirsiniz.Biz iki gece ust uste 8.30`da uyuyunca,ne kadar yogun bir gun gecirdigimizi anladim.Dolayisiyla ne Sila ne de biz daha fazla uykuya direnmeden,rahat uyuduk. Karavanin,kendi perdeler oldugundan gunesi bloke etmeniz cok kolay oluyor.Gunes olmayinca da;sessiz,yesil bir alanda,temiz hava ile rahat bir uyku cekiyorsunuz.

Ama bana sorulariniz olursa,seve seve yanitlarim.Simdilik bu kadar,ikinci bolume gorusmek uzere.

No comments:

Post a Comment