Saturday 27 March 2010

Anne ve kizi

Bu aralar anne kiz iliskilerine takmis durumdayim.Sanirim yas 32`ye gelince artik kendi annen ile aranda olan iliskini daha cok sorguluyorsun.Zaten bardagin bos tarafini gormeye olan merakimdan oturu,hemen en olumsuz ihtimalleri dusunup ona gore savunmaya gecerim.Annem ile aramda olan iliski uzeriden kendi kizim ile aramdaki iliskiyi duzenlemeye calistigimi fark ettim.Daha erken diye dusunebilirsiniz ama nasil baslarsaniz oyle devam ediyor sanirim.

Kizima soyledigim herseyi dogrulukla ve en guzel sozlerle ozenerek soylemeyi seciyorum.Benim onun iyligi icin soylediklerimi,sonra kafasinda mahkemeler kurup,beni temize cikarmasi yerine,simdiden iyi niyetimi ona iyi secilmis kelimelerle anlatmaya calisiyorum.

Ben annemin en yakin takipcisi ve yorumcusuyum.Aldigi bircok karari cok elestirim,ondan daha akilli bir kadin henuz gormedigim halde.Ona ayna tutmaya calisirim cogu zaman.Ustelik bunu hic dusunmeden yaparim.Onu cok kirdigim anlar mutlaka olmustur cunku bende malesef filitre yok.Sozumu sakinmam.

Peki kendi kizim ile aramda olan iliski ile butun bunlarin ne ilgisi var?Aslinda dogrudan iliskili.Cunku ben farkinda olmadan kiyaslama yapiyorum.Kendi kizima karsi ne kadar guclu gorunmem gerektigini veya zayif,kararliligimi ve teredutlerimi ne kadar ona yansitmaliyimi; benim annem ile olan iliskimiz uzerinden hesapliyorum.

Cunku ben ne kadar inkar etsem de,anneme benzemiyecegime soz versemde yine onun izinden gidip,yaptigi dogrulara benzetmeye calisiyorum dogrularimi ve aldigim yanlis kararlarin en kotusunun anneminkiler kadar olmasini diliyorum.

Kisa bir degisle,armut yine dibine dusuyor yani...

1 comment:

  1. anneler ve kizlari..enteresan bir konu.Bazı açılardan anneme çok benzeyen bir anne olduğumu şaşkınlıkla farketmiştim bir ara.Sanki hayat bir tiyatroydu ve bana annelik rolünün bu şekilde oynanacağı öğretilmişti. Böyle görmüştüm ve gayri ihtiyari böyle yapıyordum..Halbuki bu role özgür bir yorum getirmeyi gönülden isteyen biriyim ama içimden böyle geliyor ve böyle davranıyorum. Bilemiyorum belki de geçmiş yaşantılarımız zihnimizde birtakım imgeler oluşturuyor..

    ReplyDelete