Friday 2 April 2010

Bugun de Uyumasin


En basindan alayim isterseniz.Ben kizimin oglen uykularina ne kadar onem verdigimi,bu blogu ilk kurdugumdan bu yana anlatip duruyorum.Hayir bu benim kesfettigim birsey degil ustelik.Akil yoluyla,deneme yoluyla ve birkac uzmanin da yardimiyla ulasilacak bir sonuc.Hic bunlari da begenmediyseniz,acip bir kitap okuyun.

Ama benim bu konuda taviz vermemek isteyisimi bir turlu anlayamayanlar,kizima kotuluk yaptigimi dusunuyorlar sanirim.Ben simdi bunu durup dururken neden yaziyorum.Yine birileri beni kizdirdi da ondan.

Kizimin yakinda dogumgununu kutliyacagiz.3 yasina girecek ve buradaki akrabalarimizi cagirdik.Gunun genel bir planini konusurken,grrrr ismi lazim olmayan(gercekten kim oldugu onemli degil cunku genelde boyle super fikirleri olanlar etrafimda birden fazla)bir akrabam,Sila`yi dogumgununde oglen uykusuna artik bugun de yatirmami soyledi.Cunku dogumgunu ya.Benim oglen uykusuna yatirma `prensibim`zaten kizima zarar vermek istememden...

Soylediklerini de yapicam.7-8 senelik bir egitimci olmamin bana ogrettigi onemli bir deneyim:birak,yasayarak gorsunler!

Peki ben ne yapacagim?

Ogle uykusuna yatirmayacagim.Bu kadar kisiyi bir arada gordugu icin kizim cok heyacanli olacak.Bu heyacan bir kac saat kazandiracak bize.Sonra hediyeler,yiyecekler,pastalar.Daha sonra uyku saatini iyice gecince,kizim basliyacak huysuzluga.Allahtan ortamda ondan baska cocuk yok,sadece buyuk akrabalar(biz evin en kucukleriyiz:))Hayir bir de cocuklar falan olsa,sen o zaman gor bak huysuzlugu.Oyuncaklar paylasilamiyacak,yemek zaten dogru durust yenmiyecek,sadece pastalarla gecistirilecek...Bu ayri bir huysuzluk sebebi...

Uyku saati iyice gecen kizim,yorgunlugunun tesiriyle huyunu biraz degistirecek.Anne ve baba,bir misafire kosacak bir kizlarina.Misafirler huzursuz olacaklar,herhangi bir trajedeyi onlemek icin erkenden kalkacaklar.Bu benim icin en iyi senaryo.Umarim,bu kadari ile atlatiriz.

Oysa ben kizim uyurken,en azindan biz buyukler biraz `buyuk saati` geciririz ve anlamli bir gun yasamis oluruz diye dusunmustum.Hem onlari da ihmal etmis olmayiz,ama dedigim gibi benim cocugumu benden daha iyi taniyor ben haric herkes.Bizde buyuk sozu dinleyelim bakalim.

Gelecek sene ve ondan sonraki dogumgunlerini huzurla gecirmek icin anlasilan bu seneyi feda edecegiz.
NOT (1):Mevzu bahsi gecen akrabalar,Ingiltere de olanlar.Bizimkilere sinava daha sokmadik bu sene.Onlari da birkac hafta sonra anlatirim:)
NOT (2):Resim buradan alintidir.

2 comments:

  1. Cok bilmislik var ya bizde hani
    o cok bilmislik kitaplardan gelse keske...
    Annem annane oldugu gunden beri cocuk egitimi kitaplari okuyor , tvde pedagoglari dinliyor ve internette arastirma yapiyor . Annemde 3 cocuk buyutmus , hemde baya iyi bir is cikararak ama neler degisti, neler gelisti merak ediyor.
    Keske herkes bunu yapabilse.

    ReplyDelete
  2. Evet Yelish,sana cok katiliyorum.Keske saygi duymayi da bilseler.Baska insanlarin senin kendi cocugun hakkinda aldigin kararlara sacma bir tavir ile cevap vereceklerine,yerlerini yurtlarini bilseler.Beni elestirecekler ise elestirsinler.Yaptigim herseyin arkasindayim,dolayisiyla aciklmami da yaparim.Ancak sacma bir tavrin veya mantigin yanlis oldugunu anlatmaya nerden basliyabilirim ki?Iste bunu ogrenemedim.

    Ben kizimi sanki dogumgununde cezalandirmak icin `uyutuyorum`.Al sana iste sacma bir mantik:)Nerden basliyayim?

    ReplyDelete