Saturday 4 September 2010

Bir Dolu Kitap


Yeni kesfettigim ve bir sayfasindan otekine bir nefeste tikladigim yeni bir siteyi sizler ile paylasmak istiyorum.Turkiyede eski bir Ingilizce dil ogretmeni ve Ingiltrede yeni bir ilkokul ogretmeni olarak,okumanin oneminden bahsetmemi hos karsilarsiniz sanirim.Ya da bana artik alismissinizdir.Cok sık karsima cikan bir deneyimimi sizinle paylasmak isterim.

Ingiltere`de herkesin en cok zorlandigi konu,ister inanin ister inanmayin ama cocuklara Ingilizceyi ogretmek.Ingilizce duzenli bir dil olmadigindan kurallari 4 yasinda okula baslayan cocuklara oldukca zor geliyor.Tum ogretmenler careyi bol bol kitap okutmakta bulmuslar.Bu nedenle,Ingiltere devleti her yere kutuphane kurup cocuklari tesvik etmek icin, dogar dogmaz elinize `Okumaya baslama seti`vermekle kalmiyor;gezici kutuphaneler ile ayaginiza kadar geliyor.Cok gelismemis bir koyde olmaniz bahane degil.Avrupadaki insanlarin cogunu cok okur bilirsiniz ancak burada dahi evinde kitap yerine sadece telefon rehberi olan aileler var.Devlet bu nedenle,insanlarin kitaplara ve bilgisayarlara ulasmasi icin elinden geleni yapiyor.

Cok sevdigim kitaplarin benim ve kizimin ayagina kadar gelmesi beni inanilmaz mutlu etmisti.Kutuphaneden aldigimiz kitaplari resimlerine bakarak okuduktan sonra,yavas yavas metinleri de cevirmeye basladim kizima.Ancak herzaman Turkce kitaplarimizin eksikligi ve benim bu konuda eksikligim bende takinti haline geldi:)Sevgili arkadasim Sule;bitanecik Dora`ya annelik yaparken ayni zamanda yaptigi kitap cevirileri ile de oduller kazanmakta.Benim bugune kadar ki en guvenilir kaynagim o olmustur. Her ne kadar Turkiye`den uzakta olmamiz,kizimin yasina uygun kitaplara ulasmamizi guclestirmis olsada,Turkiyeye her gidisimizi kitap bulma gezisine cevirdim.Bizim icin o kadar kiymetli ki,kizima Turkiyeden tek dogumgunu hediyesi olarak alinanlar, kitaplar oluyor.Bir valiz dolusu...Ancak kisa bir zamanda hangi kitaba nasil ulasacagim bir dertti.Artik degil.

Ve ben ne sansli bir anneyim ki Yildiray Bey beni bulup,kendi sitelerini tanitti. Bir Dolap Kitap.

Siteyi ozellikle kizimi uyuttuktan sonra daha detayli okuyacagim ama sizi o zamana kadar mahrum birakmak istemedim.

2 comments:

  1. Teşekkür ederiz.
    Sitemizi ziyaret etmenize ayrı sevindik, blogunuzda tanıtmanıza ayrı... Kaleminize sağlık.

    ReplyDelete