Monday 25 October 2010

Hatalarinla barisik olmak

Bugun burada okullar tatil.Dolayisiyla bunu firsat bilerek,kendimi attim sokaklara.Kizimin kresi hala devam ediyor cunku universiteye bagli oldugundan,tatilleri farkli.Yazin ama zaten tatil.Tatiller oldugunda,kizimi bir sure krese gonderiyoruz ama en az iki gunu benimle evde gecirmesini planliyoruz.Cunku bazen ben birikmis onca isimi bitirmeye calisirken,kizimla ilgilenemiyorum.Parasini odedigimiz kresinde kizimla tum gun oyun oynayip,gelisimine yonelik aktiviteler yaptiklarini bildigimden,bazen kendimi teselli edip islerime yoneliyorum.

Bugunku o cok onemli ilk isim,carsiya gidip Noel hazirliklarina ve suslerine bakmak oldu.Malum bizim evde hem Noel hem de Yilbasi ayni coskuyla kutlaniyor:)Kizim iki kere hediyeler aliyor, iki kere super sofralar hazirlaniyor(bu sene kocaman sushi tabagi siparis edip,hazirdan yiyecegiz:)Sila icin ayri birsey pisiricegiz tabi ama sushi ile aile geleneklerimize Japon usulu Yeni Yil kutlamalarini da eklemis olduk:))

Dukkanlarda aheste aheste dolasirken,yaninda cocuklari ile gelen annelere soyle bir baktim.Sanki iki kol, iki goz, bir agiz yeterli degil hicbirine.Bir yandan etraflarina bakip cocuklarini gozetlemeye calisiyorlar bir yandan da alisveris yapiyorlar.Ayni anda cocugunuzla konusup hem de paketin uzerindekileri okumanin ne oldugunu anne olunca anladim:)Ahtopot olmak gerek nerdeyse.Iki kol yetmiyor.Oteki annelere bakarken,bende mi disaridan boyle gorunuyorum acaba diye dusundum.Biz oteki kadinlardan cok farkli gibiyiz geldi bana.Ayni anda hem konusan,yuruyen,cantasini,bebek arabasini tasiyan,cocugunun binlerce sorusuna mantikli cevaplar bulmaya calisan,alisveris listesini aklinda tutmaya calisan bir canli: anne.

Ne kadar farkli oldugumuzu dusunurken,kulagima bir annenin kizi ile konusmasi ilisti.Anne kizina `her zamanki gibi anne yine yanlis.Gidip sunu degistireyim,nereden almistik bunu?` Kizi henuz kucuktu ama annenin neden kizina kendini bu sekilde tanittigini anlamadim.Icimden,ileride bunun acisi cikacak annesi senden diye dusundum.Kizini,kendisine karsi kosullandiran bu anne,kizi tarafindan her hata yaptiginda hep ayni sey ile itham edilecek.

Bunu benim esimde arada yapar.Bir hata yapsa,kendine Sila`nin onunde `Silly,daddy` der. Turkceye cevirdigimizde `aptal;salak` gibi bir anlami yok ama onun biraz daha kibari diyelim:)Gunluk hayatta cok kullandiklari birsey.Hele de kendilerine karsi.Her defasinda esimi uyaririm:`Silly degilsin,sadece bir hata yaptin.Herkes yapar ama simdi dogrunun ne oldugunu ogrendin,akilli daddy`sin`derim.Ergenlik doneminde,hormonlari tavan yaptigi bir anda, kizimin esime veya bana donup `siz aptalsiniz,ne biliyorsunuz ki`demesini onlemek icin;simdiden kendimizi nasil tanittigimizi dusunmek gerek.Hos ben o gunler icin de cevaplarimi hazirladim ya:)Cok herseyi biliyordunsa,altini neden bana temizlettin onca sene:)

Oyle herseyi bilen anne baba olmakda benim gozumde ayni kapiya cikiyor.Hata yaptigimi kizimdan asla saklamam,kendimi affettigimi gorsun isterim.Boylece kizimda benim bir insan oldugumu gorup bana yaptigim hatalarda daha anlayisli davranacak. Hic yoktan,kendisini hata yaptiginda bagislamayi ogrenecek.

Hatalarinla barisik olmak ne guzel...

3 comments:

  1. Mantigin dogru Ozgur ama sanirim o cumleler buyukten kucuge gecen geleneksel bir durum Ingilizlerde. Cocuga da aynisini yapiyorlar. Naughty girl mesela... Yaramazligi cocugun beynine kaziyorlar. Etiketi oluyor, yuzsuz oluyor o zaman bence. Ama s1k kullaniyorlar. Kopeklere de soyluyorlar ayni seyi. Baska da kelimeler vardi ama aklima ilk bu geldi :)

    ReplyDelete
  2. Bir de su harf dogrulamayi kaldir Allah askina. Bende de vardi, comment moderation yapinca bisi olmuyor merak etme!

    ReplyDelete
  3. nasil kaldirilacagini soyle,kaldirayim:)

    ReplyDelete