Friday 1 October 2010

Rakamlari Ogreniyoruz


Isin cok fazla teknigine girmeden,Sila`ya son olarak aldigim bir egitici oyuncagi paylasmak istedim.Aslinda bu kocaman bir zar.Bildiginiz oyun zari.Ancak benim aklima bunu daha farkli bir sekilde kullanma fikri geldi.

Cocuklara sayilari ogretirken-yine isin teknigine girmeden anlatamaya calisacagim-sayi kavramlarini anlamalari icin `nokta`resimleri kullaniyoruz okullarda.Bende bundan yola cikarak,kartlara nokta resimler koymak yerine-ki ileride bunu da yapicagim-bu zari kullanmaya karar verdim.

Bugun sadece 5 dakikadan kisa bir sure once ustundeki noktalari saydik.Daha sonra,sira ile zari atip uzerindeki noktalari tek basimiza saymaya calistik.Tabiki yardim ettim.Cunku cok tipik bir sekilde cocuklar tum rakamlari bilseler dahi,saymaya asla 1 rakamindan baslamazlar.Bunu bile bu 5 dakikalik surede ogrenmis olmasi benim icin onemliydi.Simdi cantama atip her gittigim yerde 5 dakika oynayabilecegimiz, egitici bir oyuncagimiz oldu.

Bunu sizinlede paylasmak istedim.

Resim buradan alintidir.

No comments:

Post a Comment