Tuesday 7 December 2010

Yemek Saati


Uzun suredir yazamadim bloguma.Yeni bir isin telasi,yeni duzenimiz icin gerekli hazirliklar derken sonunda firsat bulabildim.

Bu yazima bizim evde bir suredir sure giden,kizimin yemek problemini paylasmak istedim.Aslinda oyle fazla evhamli degilim bu konuda.Cunku ac olsa zaten yiyebilecegini biliyorum.Ona abur cubur seylerde vermiyoruz yemeklerden once.Bu anlamda,esim ve ben oldukca tutarli ve kararliyiz.Once yemek yenilecek,ondan sonra tatli birseyler yenilebilir.Meyva dahi yemekten once vermiyoruz.Daha dogrusu yemek saatine yakin.

Ancak kizim aksam kresten geldikten sonra,biraz yorgunluktan dolayi biraz da evi ozlemesinden dolayi;sofra haric heryerde oturup birseyler ile oyalanmayi basariyor.Uzun suredir bununla mucadele ediyoruz ancak bizimkisi son zamanlarda vakitsizlikten oturu,soylenme sekline donustu.Tabiki uzun soluklu bir cozum degil bu ve aylardir sure gelen bir sorun oldu simdilerde.

En sonunda,benim sabrim tasti ve daha fazla bu isi kedi-fare oyunu olmasina tahammul edemedim.Bagirip cagirmadik ancak Sila`yi karsimiza alip konustuk.Sila`nin sofrada oturup bizimle beraber biraz yemek yemesinin onemini anlattik ve daha sonra tum bloflerimiz geri tepince,malesef uslubumuzu sertlestirdik.

Yemek yemedigi ya da masadan kalktigi surece,eglenceli olan tum imtiyazlarini bir sureligine kaldiracagimizi anlattik.Tv,oyuncaklar,uyku saatinde iki kitap ve bir hikaye yerine sadece bir kitabin okunmasi,cikolata ya da arada ictigimiz sicak cikolatanin ve buna benzer tum eglenceli seylerin yemek yemedigi surece iptaline karar verdik.Ne kadar gaddarca biliyorum.Ancak Sila`nin her ac degilim diyip sofradan kalkip,oyuncaklari ile oynamasina izin vermemiz daha gaddarca diye dusunduk.Bir sure sonra oyun oynamayi,yemek yemeye tercih edecek.

Buyudugu zaman bu sorun da gittikce buyuyecek.Kendi basina yasamaya basladiginda,her yogun oldugunda ya da calismak zorunda kaldiginda, yemek saatleri atlanacak ve duzensiz bir hayata alistiracak kendini.Bunun kime faydasi var?

Benim cocukluktan beri ozendigim birsey,yemek saatinin aile de kutsal bir an olmasi.Cinli bir atasozu sanirim:beraber yemek yiyen aile, herzaman bir arada kalir diye.Oyle dogru ki.Calisan anne ve babalarn cocuklari ile beraber uzun zamanlar gecirmesi degil onemli olan,kisacik bir zaman diliminin dahi kaliteli gecirilmesi.Bu yuzden Sila`yi her aksam topu topu 1 saatten az bile gorsem,hala gec yatirmam ve gecirdigimiz bu bir saatlik surenin iyi ve anlamli gecirmesini tercih ederim.Yemek saati ise hem ailenin bir arada olabilecegi, hem bedenleri hem de ruhlari icin yapilecekleri en "saglikli"aktivite diye dusunuyorum.Beraber Wii oynamaktan ya da tv izlemekten kat kat daha iyi degil mi?

Biliyorum buyuk sehirlerde yasiyan ve ozellikle de Turkiyede yasayan tum anne ve babalar,bu soylediklerimi Ingiliterede yasiyor olmama bagliyor.Sanki burada boyle yasamam icin kanunlar varmis gibi.Hayir Turk olan anne ve benim,esimi bu konuda yonlendirende.O zaman bu Ingiliz adeti degil.Sadece aklin yolu birdir diye dusunuyorum.Duzenli yasamaya calismakta fayda var ve bilen bilir beni,duzenli yasamaktan bahsedecek en son insan benim aslinda:)Ama anne olunca is baska oluyor.

Sizin yemek saati ritüelleriniz var mi?

Resmin kaynagi icin burayi tiklayin.

No comments:

Post a Comment