Saturday 18 December 2010

Inatci kecim,kizim.


En son yazimda Sila icin bir yemek adeti olusturma cabalarimdan bahsetmistim.Bu konuda malesef pek bir kademe kayit edemedik.Bu konu biz ustune dustukce,inatlasmaya donustu.

Kizim ogle uykularina kreste bir son verdi.Ancak bizimle evde iken yani tatiller ve haftasonlarinda kesintisiz 2 saat uyuyor ve bambaska bir cocuk olarak uyaniyor.Her ne kadar kresine uyuma secenegini sunmalarini istemis olsam da,kizim uyumak yerine arkadaslari ile oynamayi seciyor.Sonucta arabada uyuya kaliyor ve pek dinlenememisken,uyaniyor.Fazla vakit olmadigindan ve uykusuz oldugunu bildigimizden, yemek saatini bir an once aradan cikarmaya calisiyoruz.Ama Sila hicbir sekilde yememeyi sectiginden,caresiz is uzadikca uzuyor.Bu cogu zaman sabrimizin son bulmasina neden oluyor.Sesler yukseliyor,geriliyoruz ve inatlasma basliyor.

Bu gereginden uzun bir suredir boyle.Ama bu haftasonu ben kendimi cok caresiz hissettim.Hani ders olsa,ona bir temizlik/derleme toplama duzeni ogretiyor olsam hani daha az dokunacak bu cabalarim.(Hos bunlar da sart)Saglikli olabilmesi ve duzenli gelisimi icin yemek yemesi cok onemli.Bunu defalarca konustugumuz halde,her adimda geriye gitmeye basladik.

Bunu bugun itibari ile daha farkli cozmeye karar verdik.Tamamem sakin kalarak.Bu aslinda cok zor.Cunku sabah evden cikma telasinda olan anne-babaya, cocugun kendi ellerini dahi yikamamakta direnmesi,herseyi agirdan almasi inanilmaz dokunuyor.Bu konuda sakin olmak ve soylenmemek o kadar zor ki....Krese gitmeyi seven bir cocuk.Bizimkisi sirf inat,sabir sularini test etme sevdasi.Ama ben bunu artik yermiyim?:))


Bu inatlasma olayini hemen bugun cozmek lazim.Ama nasil?


Sonunda herseye ragmen sakin kalmayi seciyoruz.Esim ile konustuk.Farkinda olmadan yaptigimiz bircok hatayi fark ettik.Ornegin;

1.Onergeleriniz ACIK ve NET olsun!
Oyuncaklari ile oynadiktan sonra,kizimin bir yolunu bulup bunlari toplamaktan yirtmayi basardigini fark ettik.Bugun israrla odasini toplamasini soylemis olsak da,yine odasinda oyalanmayi secti.Yanina gidip, "Oyuncaklarini veya odani toplamani bekliyorum" demek yerine:"Sila,ben yataginin ustundeki oyuncaklari topliyacagim, sen de yerdeki oyuncaklari yerlerine koyar misin?" dedigimizde is cozuldu.Acik ve net onergeler vermek,tum odayi toplamaya nereden basliyacagini sasiran cocuklar icin bir baslama noktasi oluyor.

2.Ne olursa olsun,SAKIN kalin!
Biz basarabildik mi?Bizim icin cok stresli gecen bir donemin ardin olsa gerek,bu konuda cok fena tokezledik.Oyle ki,sesimi yukseltmek zorunda kaldigim icin kendimi bir odaya kapatip agladim.Cunku cocuguma bagiracak kadar gerilmeme,tum o strese isyan ettim.Ama bu benim icin bir kirilma noktasiydi ve yasadigim stresin kizimin yanlis veya eksik davranislarini ortbas etmemesi konusunda esim ile karara verdik.Sonunda benim veya esimin disarida verdigi kadar mucadelenin evde birbirimize karsi verilmesinde bir yanlislik var...Bizim bu davranislari korukleyen bir yanlis tutumumuz olduguna kanaat getirdik.

3.Kendinize karsi acik ve durust olun!
Kendinizi baska kotu anne-baba ornekleri ile kiyaslayarak ya da kendi anne-babalarinizin davranislari ile kiyaslayarak,harika bir ebebeyin oldugunuz sonucuna varmayin.Sila`nin istemedimiz davranislarinin,bizim davranislarimizin bir sonucu veya yansimasi oldugunu biliyoruz.Simdi bunu cozme zamani.Bizim yemek yedirme inadimiza aldigimiz karsilik ne?Yememe inadi...

4.Kendinize haksizlik etmeyin!
Kizmak,sesimi yukseltmek elbette dogru degil ama bu deneyim bana ne kadar kirilma noktasina geldigimi gosterdi.Bunun degismesini istiyorum ve henuz gec degil.Bir kac arastirma,gozlem ve analiz sonucunda bu donemi de atlatip ergenlik donemi krizlerine gelicegiz.O zamana kadar bugunlerin kiymetini bilmeliyim:)

5.Isi bazen sakaya vurmak lazim.Ya da siz nasil diyor:Ti`ye almak lazim:)
Iste bu en zoru:)Ben ama nasil oluyorsa,bunu kizimla basarabiliyorum.Yeterki bu puf noktayi tam da en cok ihtiyacim oldugu anda hatirlayabileyim .

Simdilerde ne mi yapiyorum?Bugun kizim hic sorun cikarmadan yemegini yedi ama biliyorum bu yarin icin ayni durum olmiyabilir.Bunun icin birkac fikir var aklimizda,isterseniz onlari da baska bir yazimda paylasayim.Ama sonucta,istenmeyen davranisin bir gunde cozulememiyecegini fakat iyi ve dogru davranisin tohumlarinin bir gunde atilabilecegini biliyorum.Bu da herseyin yoluna gireceginin habercisi...

Resimin kaynagi icik lutfen tiklayin.

No comments:

Post a Comment