Tuesday 24 August 2010

Kesin Donus



Kesin donus derken,artik bu yaz ki tum tatillerimizden donduk demek istedim.Kimse heyacanlanmasin,malesef Turkiyeye donmuyoruz.Cok yogun birkac ay gecirdim(9 ay!)Artik ogretmenim resmen.Dun diplomama da kavustum.Bir yandan universite ve odevleri,sinavlar, bir yandan staj ve ders planlari,bir yandan is aramalarim,bir yandan ev,aile hayati...Saymakla bitmez.Tum bu zorlu zamanlarimda basta annem ve esim olmak uzere tum dostlarimdan inanilmaz bir destek gordum.

Evet zor oldu,kimi zaman bu isin sonunu getiremiyecegimden korktum.Ama basardim,universiteye kabul edildigimin haberini ilk babacigim ile paylasmistim.Onu bu zorlu yola baslamadan once kaybettim ama hep destegini yanimda hissettim.Herseyden once,artik geri donemezdim cunku ona soz vermistim.Sanirim beni en cok hirslandiran sey bu olmustu.

Peki tum bunlari tum diger annelere tavsiye eder miyim?Yani cocuklu biriyken artik,boyle maceralara atilmalarini?

Bu sanirim herkesin kendi sinirlari ile ilgili.Ben tum bunlara 9 ay gibi bir sure olacagini bildigim icin katlandim.Kendime yeri geldi hic ama hic zaman ayiramadim.Ki blogumu takip edenler bilir,her zaman kendinizi de dusunmenizi ustune basa basa vurgularim.Benim stresli zamanin hergunu kapsiyordu ancak bir sekilde esinizin destegi ile bu yeni duzene uyum saglayip,hayatiniza kaldiginiz yerden devam ediyorsunuz.

Benim kizim ile hayatimi en kolaylastiran sey,kurmus oldugumuz duzenin(rutinin)saat gibi islemesi oldu.Duzenli bir uykusu olmasi icin cok ugrastim,bu konuda her turlu fedakarligi da yaptim.Sayisiz kitaplar okudum,arastirdim.Cocugunuzun gun icerisinde 2-3 saat uyumasi nasil bir luks anlatamam.Simdi yemek yapabiliyor,bloglari gezebiliyor,camasir makinasina bir kac parca koyup calistirabiliyor,tv`yi izleyebiliyor,yapmam gereken onemli telefon gorusmelerini hal edebiliyorum.Bir nevi kendimi sarj edebiliyorum.Geride biraktigim 9 ay boyunca,haftasonlari-haftaici kizim evdeydi ama ilk 6 ay boyunca annem bize destek verdi-tum odevlerimi yapabiliyor,kendimi yeni bir haftaya hazirliyabiliyordum.Ev isleri mi?Onu da ben yapmiyacaktim herhalde?!:)Cok yogun oldugum donemlerde,onun uyduruk temizligine gozlerimi yumdum...Bunun acisini iyi cikardim yalniz kendimden.Tatile girdigimizden bu yana,ev temizlemek, yeniden dekore etmek disinda baska bir is yapmaz oldum.Insan temizlik yapmaktan,evi ve bahcesi ile ugrasmaktan bu kadar keyif alir mi yahu?Bazen disari cikmayi unutuyoruz.Beni bilen bilir,eskiden bir Taksim,Nisantasi veya bogaz yapmadan evden iceri girmezdim.

Neyse beninki gormemis ev temizligi:)Ingilizlerin temizligi meshur zaten,bende ibret oldun diye yapiyorum.Neyse baslamiyayim yine.

Turkiye tatilimiz kisa ama cok guzel gecti.Resim cekemedim cunku makinami evde unuttum.Tembel kardesimin makinasindaki resimlere de kimbilir ne zaman kavusurum...Gecen hafta Goller Bolgesinde karavan tatilimizi yaptik.Bak resimler hazir ancak bu sefer tembel olan benim.En yakin zamanda.





Karavandaki ikinci tatilimiz ve kesin ileride bir karavan almayi kafamiza koyduk.Hediye etmek isteyen olursa,duyrulur.Her aninizi icerisinde gecirmiyorsunuz.Disina dogru bir cadir kuruyorsunuz,yerde `ozel bir hali`,disarida elektrik ocaginda yemek pisiriyorsunuz.



Karavan park yerleri oyle hizbe yerler de degil.Oteller gibi yildizlari var,ozel uyelik gerektiriyor.Camasirhanesi,bulasik yikama yeri,oyun salonlari,tertemiz duslari-karavanda sira beklemek istemezseniz eger-ve tuvaletleri var.Hersey(tuvalet ve duslar) gunde iki kere temizleniyor.Otellerde oldugu gibi.





Bana kalsa araba yerine her yere karavan ile giderim.Hazir ev iste.Cocuklar oynasin ya da uyusunlar,tum yanimda tasidiklarima da boylece hic gerek kalmaz.

No comments:

Post a Comment